linneawinroth

Alla inlägg under april 2015

Av linnea winroth - 30 april 2015 22:39

Alltså va skönt det är att vara ledig en hel helg. Jag har dom senaste veckorna jobbat minst en dag under helgen och har jag varit ledig Fredag, Lördag OCH söndag så har det varit för att jag har varit i Stocholm. Det är alltså ganska svårt att minnas när jag sist var ledig hela helgen och faktiskt var hemma. 


Denna helgen ska jag bara ta det lungt och njuta. Jag ska visseligen iväg en heldag på södag och träffa vårat gammla KU gäng i Gunnarp men då är jag ju ändå i närheten. Jag kan komma hem på mindre än en timme och jag kommer sova hemma. Dom senaste helgerna har varit så att jag åker tidigt på Fredagen. Är slö när jag kommer fram runt 13-14, äter mat kollar lite i affärena och sen somnar framför Let's Dance innan klockan blivit 22. Lördagen brukar vara fylld av filmjobb eller antagnings prov. På kvällen träffar man Calle och sen på Söndagen så kollar jag det sista i affärena, köper något till mig själv och åker hem runt 18:30. Och är sen inte hemma fören vid 22:30. En jobbig kväll och oftast så jobbar jag tidigt på Mådagen. 


Men så är det inte denna gången. I morgon blir det lunch med Zara. Sen får vi se vad som händer. På lödag har jag ingen planerat alls. Och sen på söndag ska vi träffast alla i KU igen. 


För övringt har jag jobbat 7-13 i dag och sen tagit en fika/lunch med Sara Olsson. 

Nu i kväll såg jag på Humorgalan på TV4 och nu ska jag snart sova. Jag är helt slut i dag. Ändå har jag jobbat varrannan dag och varit ledig varrannan dag. 

 

Av linnea winroth - 29 april 2015 22:00

Haha detta låter som om någon har dött. Lite jobbigt känns det men det är okej, Jag har ändå bara tyckt att den tar plats. Min klänning som jag hade under film inspelningen var ju som sagt min egna klänning. Jag har nu tvättat den.


Före

 


Efter

Det är inte alls mycket färg kvar på klänningen och jag tror inte att folk skulle se det med det samma.

Men jag har ändå bestämt mig för att den ryker nu. Jag hade den timm min konfiramtin för 6 år sen. Sen har den hängt i min gaderob och så har jag annvänt den vid några få tilfällen men för det mesta så har den hängt i min gaderob och bara dammat. Jag brukade ta fram den förr för att bara minnas tillbaka till konfirmationen. Jag har alltid haft svårt att slänga saker som har en historia och berättar. Och jag trodde att det var det ända som jag hade sparat från konfirmationen. Jag minns att jag hade den vita klänningen, vita skor med en klacka, vita tights och en vit halsduk. Men nu när jag tänker efter så hade jag ju fått en ESPRI klocka. Så klockan i silver är det ända jag har kvar i kläddes och smyckers väg.

 

Av linnea winroth - 28 april 2015 22:00

I dag var jag tillbaka hos sjukgymnasten. Jag fick i dag ett litet tränigs program för att få mer balans i fötterna. Så nu ska jag i en månad framöver göra 30 mins gympa varje dag och röra lederna lite extra. 

Det är 6 små övningar och det är svårade än vad man tror. Min stora utmaning är att inte låta knäna gå inåt och intevrida ut fötterna.

   

Av linnea winroth - 27 april 2015 21:15

Ja det måste ha gått riktigt långt då Murtans Bilskola övar på att backa runt hörn här i Skogstorp vid våran väg. 

Jag vet inte hur länge dom stod där och diskuterade länge och när dom precis hade backat runt hörnet så skulle dom göra några gånger till så ja hade lite att kolla på när man ändå satt på sitt rum och gjorde typ inget alls.

    

Av linnea winroth - 25 april 2015 23:23

I dag har jag gjort min sista del i filmen HAGZ. I dag blev jag brutalt mördad med en stor kniv. 

Det började egentligen med att jag var med Calle och familjen. Vi åt bland annat Thaimat och sen hjälpte jag Calle att köpa en skjorta.

Själv blev det en rosa/orange tröja och en bok. Jag skulle köpt den på Gekås men den fanns inte där då. Så visste jag att jag hade sett den här i Stockholm på PocketShop på Centralstationen men försökte hitta den på Akademibokhandeln då jag hade 20% rabatt där men självklart fanns den inte där. 

Sen hittade jag den av en slump inne på Åhlens. Så nu har jag köpt en ny bok till min samling. Konstigt nog så börjar min bokhög där hemma bara bli mindre och mindre. Snart är högen tom och då måste jag hitta nya böcker.


vid 14:30 var det

vi bytte om och sen blev vi alalda sminkade.


Rebeca

   



Jag

   


Sen tog vi lite stillbilder inna vi började filma. Vi började med scenen där alla skrek och sen var det liksom min tur att dö. Jag skulle bli mördad med en kökskniv som hurfrun högg min i bröstet med. 

     

Sen kom det roliga. Allt blod!!

 

Resultatet blev supper bra och jag bara blödde och blödde.

 


Efter mg var det Rebecas tur att dö.

 

Hon fick en macheter i magen.

       


Det var inte så kul när man tog av sig skärper och insåg att allt blod hade fastnat där och att det fortfarade inte hade torkat. Så jag fick åka med kläderna nerblodade på tunnelbarna. Det känndes väldigt fel då jag dels hade en ganska urringad klänning och sen att jag var helt nerblodad. Jag fick en hel del blickar på mig.


När jag hade skrubbat min i en halvtimme var det mästa av färgen på kroppen borta. En del röd färg är kvar på händerna och på min rumpa. Det får bli att jag skribbar lite mer i morgon. Killen som hade hand om blodet sa att eftersom det är en sirap i blodet så måste blodet torka innan man tvätter kläderna. Annars fungerar sirapen som ett skyddande lager och gör att kläderna suger åt sig färgen. Så jag fick lägga ALLA kläderna och jackan i en påse och sen låta det torka och sen får jag försöka tvätta det. 


På kvällen gick jag och Calle ut och åt på Pong som ligger en bit bort på drottninggatan. En super god buffe med alldeles för mycket mat. Vi hade det mysig och pratade en hel del om allt och alla. 

   


            


Av linnea winroth - 24 april 2015 12:35

Jag gör ju inget annat än åker till Stocholm. Jag var ju på tåget för bara två veckor sen. Jaja jag vet att det är tjatigt men nu ska jag upp och spela in den sista delen av filmen. 


Vi skulle egentligen ha en fest i kväll men alla där men det blev lite ändrade planer så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra i kväll. Jag fick mailet i dag på förmiddagen så det var ju inte svårt att boka om tåg och hotell nu men jag hittar säkert på något kul. 

Denna gången ska jag bo på Scandic Anglais som ligger vid Humlegården. 


Får uppdatera mer när det händer något kul :)

 

Av linnea winroth - 23 april 2015 22:45

I dag har jag jobbat 7-21:15 och sen var det bara till at åka hem coh packa ner allt. Jag åker ju tidigt i morgon och har väll egentligen ingen tid då. Men det gick bra att göra allt i dag. Jag är trött och inte så social men det går nog bra ändå. Nu har jag en ledighet på 10 dagar framför mig. Mina tre första dagar tillbringar jag i Stockholm och sen blir det till att vara hemma och slöa. Vem vet jag kanske ska in och jobba lite ändå. 


Nu ligger jag i sängen och läser lite. Sen blir det till att sova lite. Jag ska visseligen inte upp innan 7:30 men vill försöka sova ut lite då jag har varit uppe tidigt i 8 dagar i rad nu. 

 

Av linnea winroth - 22 april 2015 21:45

I dag är jag ledig. Jag skulle egntligen till sjukgymasten men då han var henna för vård av barn så fick jag flytta mitt besök till nästa vecka. 

Så bra tänkte jag, då kan jag ju packa allt inför fredag. Eller det skulle jag ju göra endå men nu har jag mer tid att lägga på det eller bra sova lite längre. Men sanningen är att jag inte gjorde mer än att damma av min resväska och sen lagade ett hjul. Det var en skriv som var lös så jag skruvade fast den igen. Sen tänkte jag att jag skulle gå och åta lite lunch och sen böraj packa allt. 


Nu är klockan snart 22 och jag har inte äns öppnar resväskan. Den bara ligger här på mitt golv och bara väntar på att jag ska öppna den. Det ligger visseligen ett par strumpotr på den men det är det ända som finns där. Och jag som jobbar heödag i morgon när ska jag hinna packa egntligen? Jag kommer vara trött som f*n när jag kommer hem. 


Men jag får lösa det då för nu ska jag kolla klart på min film och sen sova.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards