linneawinroth

Alla inlägg under mars 2013

Av linnea winroth - 31 mars 2013 15:36

Ja vad hände i går/natt? Vi hade gäster här och det var nog fest på hög nivå för musiken slutade inte innan 6:00 i morse. Kul hade vi när vi åt mat, tårta och godis. Sen var det ju lte vin, öl och lite till. Jag var med till 00:00 sen gick jag och sov för jag fick alldeles för ont i magen. Men sova kunde jag inte göra för det var ganska hög musik. Och hur är det i dag då? Jo pappa sover, mamma är trött och Viktor är slö. Jag är pigg och ser på program som jag har missat under helgen. Jag vet inte hur våra gäster mår för har inte hört något från dom än.
Jo mormor och Leif var här på förmiddagen och åt lite mat och sen fick jag och Viktor godis av dom. Och självklart var det choklad. Och jag som har tröttnat lite på choklad men va f*n lite är väll okej om några dagar.
Nu ska jag fortsätta kolla på tv.

Av linnea winroth - 30 mars 2013 14:45

Ja i dag är det påsk och det är väll bra ;) jag har precis varit och köpt blommor till mamma så har jag även hunnit och plantera dom utomhus. Snart ska jag ut och gå med Zara innan gästerna kommer kl 18:30. Jo jag har ju även hunnit att leta ägg i trädgården. Alltid lika kul och få godis. Nu ska jag äta innan jag ska till Zara.

Av linnea winroth - 29 mars 2013 22:34

Japp i dag var jag faktiskt med pappa, Viktor, Daniel, Håkan och Jörgen på Elmia i Jönköping. I dag var även Jörgens bror Patrik och Daniels kompis Jonathan med oss. Vi hade det faktist ganska trevligt. Jag fick några bilder innan mobilen dog. Daniel köpte högtalare och slutsteg till hanns bil och Jörgen köpte någon strömbrytare till sin bil. På vägen till Elmia såg vi ett 20tal rådjur och minst 3 älgar, ja och en och annan fart dåre. På vägen hem körde jag faktist och då tror vi at vi såg ett lodjur för den var större än en räv, med en väldigt fluffig svans och tofsar på öronen. Körningen gick bra och jag är taggad inför att köra mer.

Nu är vi hemma och då såg vi slutet på Let's Dance. Det var okej men jag missade att kolla på Eric, Markoolio och Oscar Zia. Jaja får väll kolla på reprisen under helgen.

Jo innan jag avslutar!!

GLAD PÅSK!!!!!!

Av linnea winroth - 28 mars 2013 20:37

Japp nu är det lov och det firade jag med att äta lunch med Zara i stan sen följa med henne till hennes mammas jobb. Kul alltså, har inte varit där på länge. Just nu ligger jag i soffan och kollar på roliga klipp. Ska snart sova för i morgon blir det till att kolla på bilar med pappa, Viktor och några fler. Så borde gå snart.

Av linnea winroth - 23 mars 2013 23:43

Japp vi är på svensk mark och vi har hunnit komma till Wapnö. Jag är ganska trött för har inte kunnat sova sen 8:45 i morse. Somnade visseligen på planen mellan Rom och Köpenhamn men då vaknade jag av att jag fick kaffe på benen. Inte alla snällt att hälla kaffe på sin reskamrat. Men resan hem gick bra förutom det att jag fick stressa ihjäl mig när vi skulle på planet från Rom. Jag skulle köpa en sista ägg till två tjejer medan dom skulle fixa sina biljetter men det var en sur tant framför mig i kön och on var både seg och hon köpte grymt mycket. Men till slut så fick jag köpte det så då var det bara att springa till planet. Som tur var så var det ca 50m och inte km som det var när jag sprang i Thailand. Nu sitter vi alla och räknar ner för varje km vi kör för nu vill alla bara hem. Jag har med mig så mycket mer hem än dit men ändå är väskan mycket lättare nu än på dit vägen. Vet inte hur jag lyckades men jag fick ner en tårta/ kaka i min redan fulla resväska. Sen bar jag på två väskor och en påse med ägg. Och sen bar jag även min lärares ena väska. Det var ju bra att ingen brydde sig om att man hade mer än ett handbagage.

Snart hemma då ska det kramas och sen ska vi har present utdelning.

Av linnea winroth - 23 mars 2013 02:16

Har precis packat allt och ska snart sova. I kväll/natt var vi på stranden i Mondello en sista gång för att dricka och ha riktig mysigt. Jag har bara en sak att säga... Fuck, it is fucking cold. Japp jag frös från den sekund som jag klev ur bilen. Men jag fick mysa en sista gång innan det jobbigaste av allt kommer. Att säga hejdå!! Denna gången kan vi inte säga som dom sa till oss. "Vi ses om tre månader" för det är precis så det är vi kommer inte ses mer. Eller jo om vi planerar att komma till varandra men det är inget planerat än så länge men jag kommer väldigt gärna tillbaka till Italien för att äta glass. Nu ska jag sova innan den låååånga resan hem till kalla Sverige.

Av linnea winroth - 22 mars 2013 14:08

Ja nu är vi inne på dag 10 och i morgon kl 13:00 åker vi från värmen för att återvända till minus graderna. Denna resan har varit riktigt rolig och jag gör gärna om det om jag kan. I dag skiner solen mer än vad den har gjort på dom senaste 10 dagarna och i dag är det hela 17?c ute. Jag tror till och med att jag har fått färg på näsan. ?Just nu sitter jag på bussen in till Palermo en sista gång för att shoppa det sista innan man ska hem och packa ner både kläder, tavlor, mosaik och presenter. Jag har gjort av med ca 1500kr och det kommer bli mer i dag. Jag ska försöka äta en sista glass på mitt favo café. Men nu är det vara att vänta och se vad som händer. Kanske ska försöka äta en pizza innan jag åker i morgon.

Av linnea winroth - 21 mars 2013 23:45

Japp i natt är det sista natten innan vi flyger tillbaka till Sverige. Just nu sitter jag på mitt rum och läser lite innan jag ska springa in i duschen. I dag hade vi lite rundvandring i stan då bi skulle leta efter olika symboler i stan. Alla var så sjukt trötta eftersom vi var på fest i natt. Men efter mycket om och men så tog alla sig igenom det. Sen åt vi lite lunch med klassen innan vi åkte tillbaka till Andrea för att sova lite till. Alla vi var trötta så vi somnade innom 10min. Johanna la sig i sin säng, JD och Andrea tog varsin soffa och lilla jag la mig på golvet och sov. Jag hade en stor kudde att sova på men det var iskallt på golvet så jag Rick hämta min jacka efter någon timme. Sen sov vi till 18:45 då JD välrenommerade och sa att vi skulle hem och äta. Så dom tog vi med oss alla våra saker och åkte hem till oss. Där väntade Marta och Marielle på oss så då satt vi svenskar och pratade lite innan maten. Efter maten fick vi gå in och sätta oss på rummet igen men denna gången var även Andrea med för då började nämligen JD och Marta och gräla. Om vad vet jag inte riktigt för det Andrea sa värkade så ofattbart dåligt, så jag är inte säker på vad det var dom bråkade om. Men i alla fall så tror jag dom grälade och skrek på varandra i nästan en time. Sen blev jag och Johanna utslängda från mitt rum för då ville Andrea och Marielle vara själva, så då kollade vi på en film. Sen lite senare kom även Salvo och Glen hit. Men då stack jag in i duschen och när jag var klar så hade dom åkt igen så nu är jag i min säng och ska snart sova.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards