linneawinroth

Alla inlägg under december 2014

Av linnea winroth - 31 december 2014 23:45

Ja okej vi tar det från början.


För ett år sen var vi i Stockholm för att fira Pappas 50Års dag. Vi var där med familjen Eriksson. Sen var vi ju på Skansen på kvällen och kollade på öppträdandet som var där och sen ringde vi in det nya året.


Alltså

December 2013 

Skansen med familjen Eriksson


Januari 2014

Flyttade till Stockholm (hann flytta hem också)

Skogstorps Skolans idrottshall har brunnit ner (Eller ja den 30 Dec 2013)


Februari 

VIETNAM


Mars

Köpte Iphone 5s


April

Kolla på kusinerna när dom spriang "Tough Viking"

Köpt ett objektiv till kamerna

Firat Zaras 19 Års dag

 

Maj

West Pride med invigning på Liseberg

ELIDA

Vi skaffade gräsklipparen "Berns Gunnar Duder klumpen" eller "Dag Otto"

Fick blåsa och visa körkort första gången

 

Juni

Student för Calle, Zara och Daniel

Pride i Falkenberg med bland annat Daniel Paris som gäst

Lotta på Liseberg

Möhippa för kusinens tjej

 

Juli

Liseberg med Ian. Vi vann 4kg choklad var

Mer Lotta på Liseberg

Teater på Vallarna

Bröllop

 

Augusti

Diggiloo

Jag fyllde 20 År

Teatern "Vi på Saltkråkan"

Stockholm med Zara

Rockbjörnen 2014

Radiohuset

Rix Fm Festivalen 2014

 

September

Gjorde Deep Dye

Börja träna Thai Boxning

 

Oktober

Rosa Bandet Månaden

Hemnlig resa för föräldrana

Mamma har fyllt år

 

November

Bytt ut min mobil

Skaffat nytt skrivbord

Hemlig reda för mig

Jul på Liseberg

 

December

Köpt en dator

Viktor har fyllt år

Teater

Jul

Pappa har fyllt år

Nyår idag!!!!

 

Så ja det är väll dom mest minnersvärda sakerna.

Vad som var bäst vet jag inte riktig men gillar ju värkligen min och Zaras tripp till Stockhom. Sen var ju "Lotta på Liseberg", "Diggiloo" och all teater super kul och kolla på och medverka i. 

Sen får man ju ansolut inte glömma våran semester i Vietnam.

Alla saker jag har tagit upp här åvan är ju saker som jag minns av 2014 alltså var alla dessa sakerna värda att minnas. Därför har jag svårt att välja bara en sak som var bäst.

 

 

 

 

Av linnea winroth - 31 december 2014 15:15

Ja i dag har jag jobbat en sista gång för i år. Det blev som tur var bara till 14:00.  Sen var det dax att fixa maten till kvällen med Zara. Nu är klockan snart 15:30 och då ska vi åka till kyrkan för att gå på mässa inna nyårs firandet börjar på riktigt. Det blir Flygande Jacob till kvällsmat och sen blir det Philadelphia tårta till efterrätt.

Sen ska vi sova hos Zara i natt då hennes mamma ska vara borta.

 

Av linnea winroth - 30 december 2014 20:15

Ja snart är ju detta året slut och vi går in i 2015. Skoj ska det bli, Jag borde j nästan ha en sådan där tillbak blick på året som har gått. 


Jag tänkte att jag skulle göra det i morogn men då ska jag först jobba 6:45-14:00 och sen kommer Zara vid 14:30 för att laga mat med mig inför kvällen så då kommerj ag inte hinna och låter jag det vara till den 1-2 så kommer jag glömma det. Så jag gör den i kväll men lägger inte upp den fören i morgon. Så blir det ett inlägg i morgon med.


Men nu tillbaka till i dag. 

Jag har varit i stan med Sara Olsson och fikat på "På G" och sen blev det et tur till Ica med Zara för att handla det sista inför vårat firande i morgon. Hon kommer redan vid 14:30 då vi ska laga mat och sen till kyrkan innan vi kan börja fira Nyåret med film och mys.

 



Av linnea winroth - 29 december 2014 21:15

Ja jag har ju börjat få lite ångest efetrsom jag inte har någon klänning till nyår så jag drog med Zara till Göteborg för att fixa en i dag. Efter att ha prövar ett 20tal så blev det tillsut en väldigt enkel klänning. Jag ville så gärna ha en lite fluffigare klänning men då det inte fanns i min stolek så fick jag nöja mig med denna.


På kvällen var Ingal hos oss och åt. Bodil var här med. Bodil är mammas lilla syster och Ingla är deras faster. Så vi björd på Flygade Jackob och sen blevd et filmer från deras barndom. 

Jag gick och la mig tidigt eftersom jag avr riktigt trött och inte hade hunnit att återhämtat mig från jobbet. 
Men självklart hann man ju blogga inna man slocknade i sängen.


I morgon blir det först fika med Sara Olsson och sen handla med Zara.

 

Av linnea winroth - 28 december 2014 20:00

Japp i dag fyller pappa hela 51År. 

Hur firar vi detta då? Jo med tårta så klart. Jag hade beställt en tårta från Stålboms. Så efter att har jobbat natten åkte jag till Stålboms för att köpa frallor och hämta min tårta. 

När jag körde från jobbet var det -8°c

 

Kallt men tur att man skulle hem och lägga sig under täcket då.

Men i alla fall så hämtade jag tårtan

 

Sen när jag kom hem tänkte jag först gå och lägga mig och låta pappa hitta frallorna själv men ärligt talat så var jag ganska spidad efter att ha jobbat natt och på en helt ny avdelning. Så jag pasade på att baka en kladdkaka. Pappa frågade mig om jag kunde baka 2 st till kallaset som var på kvällen. Men jag bakade bara 1 kaka och hoppades på att han inte skulle hitta tårtan. Det skulle vara en överraskning för han. Så kl 8:00 börjar jag baka och sen vid 8:50 väckte vi pappa för att äta en mysig frukost tilsammasn nu när mamma jobbade hela dagen.

Alla var lite sega men mysigt var det.

Sen efetr frukost gick jag och la mig medan pappa stödade liten.

På kvällen kom gästerna och det var då dax att visa tårtan.

 

Så ja GRATTIS PAPPA!!!!!!


     



Av linnea winroth - 26 december 2014 22:06

Jag fick ju en sportklocka i julkap men då jag inte ville ha den måodellen så åkte vi till Net On Net och bytte den i går. Men när jag kom hem så gick den inte att annvända då märket jag hade köpt var Sony och dom är väldigt bra på att göra saker ändast till deras egna märke. Så den gick inte att annvända så i dag åkte jag och Zara tillbaka dit för att byta det ännu en gång. Och nu äntligen har jag en klocka som fungerar. 

 

Den visat tiden, min puls, steg jag tar, steg jag har kvara att ta (man kan sätta in hur många steg man vill ta om dagen)v och kalorier.

Så detta är bannemej en smart klocka. Sen fick jag ju hoppa in en snabbis på jobbet i dag mellan 17:15 - 21:15. 


I morgon blir det jobb mellan 14-21 och inna det får vi väll se om jag drar till Fynda en snabbis för att fixa några grejer innan pappas födelsedag och nyårs afton. 

 

Av linnea winroth - 26 december 2014 11:35

I dag börjar vissa gå tillbaka till sin varadg innan det är dax för att fira Nyår. Mamma ska bland annat jobba i kväll. 

Men det är också en stor dag i dag. Det är exakt 10 år sen tsunamin i Indonesien. I Thailand och runt omkring där. Det är ju ett bra tag sen nu men man minns det så väl. Dom sänder en specia program om detta och deräkt från Thailand där dom har en minners cermoni till minne för alla som dog. 


Det känns lite konstigt att gå från jul coh allt firnade till en värklighet som hände där för 10 år sen. Det är väldigt rörande och det är en sak som jag alltid tänker på när jag är på semester där. Det är otäckt att vet att det kommer hända igen. Man får bara hoppas på att vi är mer förberädda då. 


Nu ska jag fortsätta att kolla på tv och sen blir det Isterband till middag.

   

Av linnea winroth - 25 december 2014 11:30

I dag har allt lagt sig och det är en såndär stilla tid där det är skönt att bara vara. Pappas stora syselsättning är att skruva ner en tv. Hanns stora drör är ju att få var i tv. Och det är det bokstavligt.

 

Nu ska vi åka till Ullared och byta mitt tränings armband. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards