linneawinroth

Alla inlägg under september 2012

Av linnea winroth - 30 september 2012 22:55

Ja i dag har jag umgåtts med världens gulligaste Zara. Vi gick till Ica med våra platår skor för att köpa glass sen åkte vi hem till mig för att se på film. Vi försökte ha High School Musical maraton men vi kom till halva filmen av film tre så vi lyckades nästan. Nu bloggar jag och funderar på min rosa ska ska vara i morgon då den rosa månade börjar. Sen ska jag ta kort på något också så vill ni följa mig så gör det på min Instagram. Jag heter "Linneawinrot" i fall ni undrar. I morgon blir det körning, skola, tandläkaren och kanske lite fler turer till Bilskolan.

Av linnea winroth - 30 september 2012 00:01

Ja i dag har jag varit en stund med Zara och vad gjorde vi då? Jo vi såg på tv medan jag prövade frisyrer på henne. Sen på kvällen var Håkan, Jörgen och Jonathan här. Visseligen var Jonathan bara här tills vi hade ätit för sen skulle han till Grand. Men sen kom Daniel och Amy hit och då hade vi kul, eller ja det slutade med att jg och Amy kom fram till att jag ska smsa i natt då mina jordgubbar har tinat. Nu presis efter halv 12 så skulle Daniel och Any hem och då diskuterade vi skor och det slutade med att vi stämplade Daniel på tårna. Fatta va kul vi hade det.

Av linnea winroth - 30 september 2012 00:01

Ja i dag har jag varit en stund med Zara och vad gjorde vi då? Jo vi såg på tv medan jag prövade frisyrer på henne. Sen på kvällen var Håkan, Jörgen och Jonathan här. Visseligen var Jonathan bara här tills vi hade ätit för sen skulle han till Grand. Men sen kom Daniel och Amy hit och då hade vi kul, eller ja det slutade med att jg och Amy kom fram till att jag ska smsa i natt då mina jordgubbar har tinat. Nu presis efter halv 12 så skulle Daniel och Any hem och då diskuterade vi skor och det slutade med att vi stämplade Daniel på tårna. Fatta va kul vi hade det.

Av linnea winroth - 28 september 2012 23:11

Ja i dag har det varit riktigt slappt i skolan för jag hade först engelska till 9:00, sen fick man reda på att lektionen efter var inställd så hade hål till 12:00!! När jag sedan slutade vid 14:30 så tig jag en fika med Jonathan. Då pratade vi om vad som har hänt under veckan. Sen åkte jag till Gekås med mamma och Viktor. Först kollade vi på skor till mamma, ja eller vi skulle det men sen kom hon på att hon inte behövde några men då hittade jag ett par så jag har köpt ett par röda. Så var jag inte konstig innan så är jag det nu. Sen var vi ju självklart inne på Gekås och där köpte jag en stickad klänning, en tröja och en skinjacka.

Jag vet inte om jag är konstig men jag kom på en sak i dag när jag hade rast. Jag är lite osäker på om det var rolig så tänkte kolla med de som läser detta.
Alla vet väll att Oktober är en rosa månad, eller? Om inte så är det så och det är ju för att affärer och allmänheten ska kunna visa sig stöd genom att köpa "rosa band", rosa påsar, smycken, kläder med mera för att då kan man bidra till kampen mot bröstcancer. Jag är sjukt dålig på det med att köpa just ett rosa band och sätta på jackan eller liknande. Men jag ska nog gå och köpa det. Men jag kom på mitt egna sätta att visa mitt stöd. För det är ju som sagt en rosa månad och nästa alla vet att jag ÄLSKAR rosa av alla dess slag. Så då tänkte jag klä mig i rosa hela månaden. Ska alltså försöka att ha något rosa på mig varje dag. Då har jag ju två rosa saker som jag nästan har dagligen och det är min jacka och mitt armband. Men jag ska ju ha rosa saker utöver det. Vad tycker ni om det? Värkar jag helt sinnes sjuk eller är det en bra ide? Ni kan väll komma med åsikter eller med förslag på vad som kan hända.
Jag har ju Instagram med så där tänkte jag fota minst en sak om dagen på något som bidrar till denna kamp tex ett rosa band eller en rosa plastpåse. En ny sak varje dag. Och om jag inte räknat fel så ska jag försöka hitta 31 saker som stödjer "rosa bandet" och vill ni hjälpa mig så kom med ider på vad jag kan ta kort på!!

Av linnea winroth - 27 september 2012 22:28

Ja i dag är det ju Torsdag och skolan har flutit på som den ska. I morgon är det fredag och då ska man först ha två test under dagen, sen fina en snabbas innan det bär av mot Gekås. Annars ska jag nog bara slöa och för en gångs skull vara ledig och bara gå i pjamas hela helgen. Tror ni jag kommer hinna det? Det tror inte jag men försöka går ju alltid.

Av linnea winroth - 26 september 2012 22:14

Ja i dag har det ju varit 21 år bröllopsdag för mina älskade föräldrar. Det började ju med att jag gav dom en bukett blommor med ett kort i. Där stod det att dom skulle vara hela och rena kl 19:15 för då skulle det komma en bil och hämta oss. Självklart var alla klara vid 19:00. När bilen sedan kom så var det ju självklart våran goda vän Jörgen, han körde Staffsinge hållet så vi åkte förbi kyrkan, Willys och vårdcentralen innan han körde in på torget och släppte av oss precis utanför Harrys. Där hade jag bokat ett bord och sen bjöd jag dom på mat. Jag, Viktor och mamma tog revben och pappa tog kycklingklubbor. Pappa tog öl, mamma vin och jag tog en x-cider. Viktor nöjde sig med en Pepsi, något jag inte var beredd på var att ingen brydde sig om min ålder eller mitt lägg. Så otroligt mätta vi var när vi åkte hem då Jörgen kom och körde hem oss. Eftersom jag stod för all mat och dryck så har jag blivit 901kr fattigare men det var kul att göra det och föräldrarna uppskattade det rejält.

Av linnea winroth - 25 september 2012 21:16

Ja det började med att jag skulle ha engelska men fick sedan reda på att min lärare var sjuk. Det löste sig bra ändå men svårt då man inte vet vad man ska göra. Sen blev jag inringd av elevrådet att komma och vara med på en intervju till HN angående vårt elevrådet. Sen springa till lektionen och jobba med media och sen dra till stan för att fixa några saker. Sen dra tillbaka till skolan för att ha lektion. Sen umgås med Kajsa en stund innan jag drog hem för att gömma mina saker i för i morgon. Kommer hem och är så glad för allt jag lyckade fixa och så kommer Jonathan med lite dåliga nyheter. (Tänker inte gå in mer än så) då sjönk min glädje och den har just nu försvunnit och jag hittar inte den någon stans. Men i alla fall så har jag läst in mig i mitt rum med musik och alla mina böcker så jag fått en del gjort. Snart ska jag lägga mig och läsa innan jag ska dejta min säng. Så hoppas vi på att jag och min glädje hittar varandra tills i morgon då mina kära föräldrar har varit gifta ett bra tag för dom har bröllopsdag då!! Och det ska firas men jag tänker inte berätta mer om det för jag vet att min kära mamma läser detta och då blir det inte någon överraskning. Men vad som hände får ni läsa om i morgon.

Av linnea winroth - 24 september 2012 21:21

Ja i dag slutade jag tidigt precis som alla andra Måndagar. Jag slutade vid 12:00 och då hämtade mamma och pappa mig. Sen satte jag mig och pluggade teori innan kusinerna kom och vi drog till en lekplats. Det var riktig roligt men jag fick ångra att jag tog på mig min vinterjackan för jag fick slänga av mig den på lekplatsen. För tänk er en tjej på ca 1,5 år som vill gunga och vill att man ska stå där vid hennes sida samtidigt som en 6åring vill åka linbanan på andra sidan lekplatsen. Och den minsa gråter bara man är 3 m i från och den stora blir sur om man inte hjälper den att hoppa på linbanan. Fatta vad jag fick springa mellan dom. Det var typ sätt den lilla i en gunga, gunga henne, spring till de. Stora och dra upp han så att han kan åka, spring tillbaka till den lilla för att gunga henne och sen springa tillbaka för att hjälpa den stora. Så fick jag hålla på en stund. Fatta ni varför man efter en stund lägger sig raklång på gräset och blir typ tacklad av båda två. När vi sen kom hem var det tillfyllest igen och sen mat. Sen var jag tvungen att dra för då skulle jag till Bilskolan för att gå på en teori kurs.
Just nu har jag bytt till pjamas efter att jag hade sjungt och dansat en bra stund. Så just ny dricker jag O'boy och läser nyheter och pluggar lite eng. Nu ska jag snart bädda ner mig i sängen med en skrivbok och en läsebok.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards