linneawinroth

Alla inlägg under juli 2016

Av linnea winroth - 31 juli 2016 23:30

I dag Följde jag med familjen hem. Jag har desvärre inte filmat så mycket då vi var och shoppade lite i Kosta Galleria och sen hade vi så mycket packning så då kunde jag inte ta fram kameran. 

Men nu när vi var hemma i Skogstorp runt 23:00 åkte jag och viktor och köpte mat på Max. Vi skulle egentligen till McDonald´s men dom hade stängt av en anledning. Men Max gick bra ändå. Och nu sitter jag och Viktor och har picknick i hans rum. 


I morgon blir det Liseberg och mycket filmer.

 

Av linnea winroth - 30 juli 2016 21:48

I dag har Lars och hans familj åkt hem till Övik och jag har varit i stan med min familj. Jag och mamma har gått i lite affären och sen även kollat på delar av Stockholm Pride. Vi orkade väll se ca 65 ekipage och jag läste att det var 196 som var annmälda. Och dom senaste siffrona visade att det var 44000 som var med i paraden. 

På kvällen flyttade vi även alla familjens väskor till mig i Kista så nu hoppas vi på att dom kan sova åtminstonde en natt. Dom har bott i en liten skokartong utan luft. Det är ett under att dom fortfarande lever med tanke på syrebriste som var i deras "Rum". Nej rum var att ta i, Det var mer som en sadinburk.

 

Av linnea winroth - 29 juli 2016 22:13

I dag gjorde jag mitt sista jobb pass och det var i Rotebro 7-11:45. Vi fick jobba över i 45 min men det var helt okej.
Sen stannade jag kvar med kollegorna och åt lite på McDonald's. Sen fick jag åka hem och byta kläder och sen åkte jag in till stan och träffade familjen.
Vi gick runt på Östermaln och sen gick vi och satte oss och kollade på båtar och sen tog vi en sväng till Kungsträdgården och kollade in Thailands temat som var där.

Sen följde jag med familjen till vandrarhemmet så att dom fick göra i ordning sig. Och sen var vi i Kista strax innan 18:00. Vi hade bestämt träff med Lars då han äntligen skulle få träffa niga föräldrar. Det gick över förväntan och alla var nöjda sen fick jag åka med familjen tillbaka till stan då jag inte riktigt litade på att dom skulle hitta rätt.

Nu är jag som tur är hemma hos oss igen.

Av linnea winroth - 28 juli 2016 22:10

I dag var jau uppe tidigt och då tänkte jag att eftersom jobbet inte rikgt vid 8:00 så packade jag sakerna och åkte till mamma och dom. Vi skulle precis gå och äta frukost nör jobbet ringde och jag var tvungen att jobba 12-20. Så vi fick ta en mysig frukost innan jag skulle dra.


nen nu några timmar senare så är jag hemma och ska sovva så jag orkar med dom sista 4 timmarna innan jag tar en välbehövlig semester.

 

Av linnea winroth - 27 juli 2016 22:24

I dag har min älskade familj kommit till stortan. Jag kunde desvärre inte möta dom när dom klev an tåget då jag jobbade men det betydde däremot att dom kunde se hur jag jobbade då dom kom och besökte mig på jobbet. 

Men när jag slutde vid 18:00 så mötte jag upp dom och vi gick och åt på Pong. Super gott och det var lite konstigt att alla var här hos mig. Sist dom var i Stockholm så var inte pappa med så det är lite extra kul att han är med. I morgon vet jag ju inte om jag ska jobba så jag ska försöka lägga mig snart. Men om jag inte jobbar i morogn så kommer jag dra in till stan så fort jag bara kan.

 

Av linnea winroth - 26 juli 2016 20:12

I dag har jag varit i Häggvik och plockat ner deras frukt avdelning för att städa och sen plocka ihop allt igen. Och vet ni att frukt och grönt avdelningen i butiker är i regel tygst. Och när jag jag sk avara ärlig. Jag var rädd för denna daen då jag visste redan innan att det skulle bli jobbigt. Så jag var väll inte super tagagd men jag hade ändå sagt till mig själv att jag skulle ta mig igenom dagen och jag tänkte verkligen på hur jag bar alla lådorna men efter ca 5 timmar så fick jag inse att det inte skulle gå så bra. Så runt 13:00 fick jag ringa jobbet och säga att jag nog inte skulle klara av fler timmar med plock denna veckan för mig rygg gråter verkligen. Och snälla som dom är så fixade dom kassa pass till mig i stället. Så nu har jag tagit lite värktabletter och hoppas på att värken är borta i morgon för jag vill verkligen inte gå runt och ha värk på semestern. 


Men nu till något betydligt roligare. JAg har en ide att jag på ett lite anorlunda sätt (För mig) att dokumentera min semester. Jag brukar ju dokumentera i bilder och text men nu när jag inte har så lång semester och då ska jag försöka video blogga. Vi får se hur detta blir. Det kanske inte blir något alls men jag ska försöka att gära något kul av det.

Min semester börja rju visseligen inte innan kl 11:00 på Fredag men jag tänker tjusvtarta redan i morogn då min älskade familj kommer hit. Och det är ju pappars första gång på besök sen jag flyttade hit. 

Så i morgon börjar filma min dag.

 

Av linnea winroth - 25 juli 2016 21:22

I dag har jag jobbat 9 timmar inne i stan. Men alltså man var inte så fruktansvärt pigg när man runt 19 tiden kom hem.
Nu har jag lagat mat och ska snart lägga mig. I morgon har jag ett 8 timmars pass som består av att plocka ner, städa och sen plocka upp frukt avdelningen på Coop i Häggvik.
Sen vet jag inte hur jag jobbar onsdag och torsdag. Vet var att jag avslutar med rotebro på Fredag. Men jag måste bara ta mig igenom dom sista 4 dagarna.

Av linnea winroth - 24 juli 2016 21:17

Min dag började redan vid 7:30. Då jag var helt klar vaken även om jag var uppe till strax innan 23 i går. Men jag tog det lite lugnt och gjorde i ordning mig och runt 9:30 åkte jag in till stan för att dels hämta ut mamma, Zara och Margitas tågbiljetter men sen även för att gå på gudstjänst i S:t Clara kyrka. Det var alltså 7 präster och en diakon med på denna gudstjänst och där bevisade dom dels att man fick komma precis som man är men även att den är öppen för alla oavsett ursprung. Dom höll gudstjänsten på 3 olika språk.

Visserligen var predikan lite väl långt men förutom det var det mysigt att sitta där.

När jag sen var hemma runt 13:00 åt jag lite och sen slumrade jag till lite. När jag vaknade en stund senare tig jag mig ut för att gå en runda. Men jag orkade inte gå så långt då det var mitt på dagen och solen stekte mig så fort jag kom ut genom dörren. Väl hemma tog jag en iskall dusch och sen slötittade jag på film men somnade återigen och vaknade till nu i kväll och då åt jag lite och nu blir det snart sängen.
I morgon går jag in i min sista vecka innan semestern och som jag vet nu blir det Sveavägen, Häggvik och rotebro mina sista platser innan jag drar till Västkusten ett par dagar.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards