linneawinroth

Direktlänk till inlägg 28 januari 2020

Snart 4 år i storstan

Av linnea winroth - Tisdag 28 jan 20:12

Jo det är sant, i morgon är det exakt 4 år sen jag stod på perongen i Falkenberg med alla mina väskor och redo att flytta. Jag började flytten med att bo på hotell 2 nätter i Sollentuna. Nu 4 år senare har jag flyttat 300m längre bort och har nu min egna lägenhet. Mycket har hänt på 4 år. Men mer om det i morgon, ska försöka hinna gå igenom snabbt vad som hänt och så gör jag en snabb återblick.

Men till i dag då. Jobbet i dag har gått bra och har nästan lyckas återhämta mig efter Fredagens gala. Energin i dag var på topp och jobbet gick smidigt. Jag är såå nära en bonus på jobbet så jag måste kämpa dom sista 3 dagarna. Så jag är villig att försöka kämpa in i kaklet och om jag behöver kommer jag sitta kvar tills jag lyckas på Fredag eftermiddag. Sen är det bara 12 dagar kvar innan jag åker på semester. Bara 8 arbetspass och dom dagarna flyger fram. Och resväskan är redan framme, jag ser den varje dag och slänger ner allt jag kommer på att jag behöver.

Av linnea winroth - Tisdag 18 feb 11:56

I dag var planen att åka till ett vattenfall men det fanns inget vatten nu när det inte har regnat på ett tag. Så vi åkte ner till hotellsatsning strand i stället och låg där i dag. Mina hörlurar hade laddat ut under natten så jag spenderade tiden me...

Av linnea winroth - Söndag 16 feb 13:32

I dag har vi lämnat storstaden bakom oss och tagit oss ner till Phu Quoc. Här ska vi tillbringa 11 dagar i total frid. Vi bor en bit in i skogen och hotellet har en golfbil som kör oss till och från hotellet ner till stranden varje dag. Men resan bör...

Av linnea winroth - Lördag 15 feb 15:58

I dag har det varit sista dagen på Central Palace hotel. I morgon flyger vi ner till Phu Quoc och ska spendera några dagar med sol vid havet och förhoppningsvis många utflykter. Vi ska åtminstone se vattenfall och fina stränder. I dag har vi vari...

Av linnea winroth - Fredag 14 feb 11:39

I dag vaknade vi och insåg att det var lite molnigt så vi bestämde oss för att få en promenad till andra sidan. Vi gick ner till floden och kollade på shoppingcentret med en helikopterplattform. Sen gick vi mot postkontoret och kollade på hotelle...

Av linnea winroth - Onsdag 12 feb 17:45

Japp i dag har varit våran första heldag och då har vi först ätit en fantastisk frukost. Frukost buffen är toppen.     Jag fick min nudesoppa med lök. Det var så gott och efterlänktat att jag tog 2 skålar. Sen gick vi och köpte mer vatten i...

Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.