linneawinroth

Alla inlägg under december 2017

Av linnea winroth - 27 december 2017 19:31

I dag har jag och mamma varit på Gekås en sväng. Det blev inte så mycket för mig. bara smiknbortstar, lite smink och saltkar. Sen köpte mamma en tröja och vantar till mig. Eller ja mamma köpte allt till mig men ändå. 

Nu på kvällen kom mormor och Leif och då bjärd dom på mat från Torggrillen. 

Nu när dom åker så ska jag fortsätta skriva lite. 

 

Av linnea winroth - 23 december 2017 21:50

Som tradition så ser familjen alltid på en film dagen innan jul. Det brukar var "Ett Päron Till Farsa Firar Jul" men då den börjar bli lite uttjatat så har vi börjat kolla på "En Underbar Jävla Jul". Den är fin men ganska sorlig. Annars har pappa och jag hämtat julskinkan. 

 

Julskinka signerat Martin Nordh och Sveriges Grillmästade 2015. 


Sen var mamma och jag på Gekås, sen var jag med Zara en stund innan familjen och jag såg på film.

 

Av linnea winroth - 22 december 2017 23:15

Jag har redan börjat bli trött på att vara social. Så i dag har jag varit mycket för mig själv. Det blev ett tag i badkaret med film och sen mer film i soffan innan jag gick och la mig för att se på Youtube. 

Så nu ligger jag här i sängen och ser på lite allt möjligt. Jag har inte så mycket att berätta eftersom det inte har hänt så mycket. 

 

Av linnea winroth - 19 december 2017 10:52

Nu sitter jag på MTR och ska ta mig ner till Falkenberg och självklart fira jul på Bästkusten. Jag har ju jobabt natt och sista passet för i år. Det är ju tur att det är sovaden jour för jag har ju vänt på dygnent hela veckan. Många sena nätter men det var kul ändå. 

Vägen till jobbet var ganska bökig för jag bar på en STOR ryggsäck och en flyttlåda. 

 

Sen kom jag ju en timme för tidigt till jobbet mitt i allt men det gick bra ändå. 


Och för er som undrar vad jag gjort i helgen så får ni läsa det här. 


Fredag: HÄR eller http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2017/12/15/11501753-caf-opera/

Lördag: HÄR eller http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2017/12/16/11501754-skansen/

Av linnea winroth - 18 december 2017 21:48

Ja nu jobbar jag sista arbetspasset för 2017. Så jag kommer tillbaka 2018, då ska jag vara pigg och utvilad. Hoppas jag.... man vet ju aldrig va jul och nyår har att erbjuda men lite vila får jag nog ändå.

Mer om vad som har hänt under veckan som gått kan ni få läsa om i morgon när jag sitter på tåget hem.

Nu ska jag lösa ett pussel innan även jag tänker sova.

Av linnea winroth - 16 december 2017 19:30

I dag var jag på Skansen med Kurt. Det var riktigt roligt men kallt som f*n.

 

Det var julmarknade där och jag ville dit. Och snäll som Kurt är så följde han med mig. Selma skulle med också men hon hade lite ont i ryggen. Men vi mötte upp henne senare.

Inne bland alla stånd så fanns det en påfågel.

  

Den verkade lite sliten men den var fin ändå. Efter 3,5 timmar inne på Skansen givk vi hem och mötte upp Selma och sen åkte vi in till stan och satte oss på Nobis Hotel och pratade lite. Fram till 18 då jag var tvungen att åka hem för att städa och fixa lite innan jag börjar jobba vid 22. Ylva ska sova hos mig i natt. Så jag har fixar allt så att vi bara kan lägga oss när vi kommer hem runt 05:00 i natt.

 

Av linnea winroth - 15 december 2017 23:45

I natt har jag varit och jobbat extra på café Opera. Jag stod ute i ett tält och tog emot jackor. Det var kallt men kul ändå för jag hade två extremt roliga och snälla kollegor. 

Tyvärr fick inte jag och Ylva jobba på tillsammans utan hon var inne och jag var ute. 


Men det gjorde inte så mycket. Summerar kvällen med en bild.

 

Ylva målar naglarna utanför Café Opera bara minuter innan vi ska gå in. Jag skrattade så fruktansvärt mycket av detta. Men det är det som är så charmitgt med henne. Hon är sig själv och gör sånt här i bland. 

 

Av linnea winroth - 14 december 2017 22:49

I dag har det varit julfest med Stockholmsmässan. En riktig mat fest får jag säga.

 

Den började med glöggmingel.

Sen lite mat för att sen ta en paus och dekorera pepparkokor. Jag dekorerade aldrig någon pepparkaka. Men dom andra hade kul. Sen slutade det med en saffrans brownie. 

 

Och slutligen outfiten och mitt lockiga hår.

 

Nu är det lite youtube och sen sova. I morgon blir det jobb på Café Opera :)

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards