linneawinroth

Alla inlägg under augusti 2017

Av linnea winroth - 31 augusti 2017 17:43

I dag dagen till ära så känner jag mig nerslagen då jag har gått och blivit sjuk. När jag vaknade i dag så hade jag ont i halsen och svettades som en gris. Och näsan har runnit som en kran dom senaste dygnen. Så eftersom jag har på lgh visning nummer 4 så var det bara till att slänga i sig lite panodil och halstabletter och sen maxa sin morgondrink. 


Visningen gick som tur var ganska fort så jag fick åka hem och lägga mig igen. Men i dag har jag min kaffemugg och smartShake som sällskap så jag varvar fitline och te.

   

Av linnea winroth - 29 augusti 2017 23:17

I dag har jag hunnit med en hel del. Först jobbade jag natt så jag gick av vid 9 i morse. Sen snabbt hem och äta innan jag mötte upp Ylva och vi åkte och kollade på en lägenhet. Efter det tog jag mig bort till Täby Centrum där jag mötte upp Jossan och Stefan. När vi tillsut möttes så var jag nästan tvungen att gå med det samma för då skulle jag kolla på nästa lägenhet.
Nu några timmar senare sitter jag hemma och kollar igenom några saker på datorn innan jag ska sova.

Men till en rolig sak som jag stötte på i dag. För att ta sig till Täby så finns egentligen Roslagsbanan att ta till. Nu håller dom på och bygger vid den och därför finns det ersättnings bussar. Behovet av bussar i Stockholmsstad har nog ökat en del för nu har dom tagit hjälp av andra bussbolag.
Vad gör man när det är brist på bussar? Jo man hyr in eller lånar bussar från närliggande städer. Men den finns minst en buss som har rest lång väg för att hjälpa till. Nämligen denna lilla bussen.

För er som då har koll så kör Stockholmsstad med Röda tätorts bussar och blåa för dom lite längre sträckorna. Men nu har alltså Hallandstrafikens Gråa bussar kommit upp till storstan.

Alltid kul när man har besök hemifrån.

Av linnea winroth - 24 augusti 2017 23:45

Vilken dag vi har haft I Göteborg. Vi tog bilen till Liseberg och innan dom öppnade ås gick vi och åt mat på Joe Farellys och sen gick vi sakta mot Liseberg. Eftermiddag och Kvällen inne på Liseberg var fantastiskt och vi hade super kul. Vi träffas ju inte så ofta så att få en hel dag med henne är verkligen speciellt. Men efter 7 timmar springande mellan olika atraktioner så åke vi hem med 2kg choklad var.

     

Dagen var verkligen super lyckad och det var inte med än 5 min kö under hela dagen.

 

Av linnea winroth - 23 augusti 2017 16:45

I dag har mamma och jag gått Hiaklippten. En sträcka på 5,5 km i en svår teräng. Men vi tog med oss en räkmacka och börja gå. 

     

Utsikten efter att ha gått över olika berg var fantastisk men mamma fick det att låta som att vi skulle bestiga stora berg. 

Visst var det jobbigt vissa stunder eftersom det var en lutning på nästan 60° men trött blev jag väll inte riktigt av det. 

 

Av linnea winroth - 21 augusti 2017 19:45

I dag var jag och mamma på gekås. En mysig eftermiddag ochn nu i kväll kom mormor och Leif och bjöd på soppa.

Just nu ligger jag i sängen och spelar lite spel innan jag ska sova. I morogn blir det en lunch med Zara. Vi får se vad som höänder sen efter det.

 

Av linnea winroth - 20 augusti 2017 21:00

I morse vid 8:00 satte vi oss i bilarna och körde ner mot Göteborg. Nere i Göteborg tog det sen 2 timmar att fixa allt osm skulle göras med bilen innan nycklarna skulle lämas in. 

Jag var i Falkenberg efter exakt 12 timmar.

Så nu är jag trött och tänker ta några lediga dagar innan jag återvänder till Stockholm.


Minnen från resan i Mora blir forsen och sen solen i skogen.

   

 

Av linnea winroth - 19 augusti 2017 21:15

I dag regnade det i Volvospåret och drunknade nästan av regnen som kom uppifrån. Jag stod ute när det regnade som värst. Det gick så långt att mina kläder inte längre kunde suga upp mer vatten så det bildades dagg på byxorna i stället. 

Men bortsätt från regnet så hade vi kul.

Nu är vi hemma i stugan igen och här jag jag nu tinat inne i duschen. Så nu ska vi bara städa och pack aallt för i morogn åker vi hem.

Avslutar med en film som jag har hunnit göra under tiden. Jag sprang och sen filmade vi det och gjorde en film på det. Samma film som alla andra som valde Volvospåret fick skickade till sig efter målgången.

 

Av linnea winroth - 18 augusti 2017 19:43

Då är man på plats i stugan här i Mora igen. Tågresan gick bra trots att man har suttit bredvid en dam som pratat riktigt högt och ett tåg som lämnat perongen lite väl fort. 

Jag bytte nämligen tåg i Borlänge och där fanns det en äldre herre i rullstol som skulle av. Så med hjälp av konduktören så skulle han av. Varpå tåget börjar åka och konduktören fick brått att stanna tåget. Tåget stannar och får hjälp av en full passagerare att ta sig över en kant. 

Haha ja men kul ska det vara och något ska väll hända på tågresor. 


Men i morgon ska jag ut i Volvospåret och jobba.

Håll tummarna på att vädret håller i sig och att vi slipper regn.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards