linneawinroth

Direktlänk till inlägg 23 februari 2020

Dåligt internett

Av linnea winroth - 23 februari 2020 09:08

Japp jag har inte kunnat lägga upp något inlägg förens nu för wi-Fi har varit svajigt här och vissas telefoner och tv aparter har krånglat här.
Men nu kan jag uppdatera lite om vad vi har gjort dom senaste dagarna och sen på typ Torsdag så kan jag komplitera med bilder och filmerna som inte går att lägga in nu.

Men en dag åkte vi till världens längsta linbarna på över 7800m lång utan stopp. Den sträcker sig över 3 öar och när man sen kom fram så hamnar man på Hawaii och en golfboll resa kom vi till en kristall klar strand med dansare som underhöll alla turister. Fast det vet ni ju redan då det var där vi slutade sista innan internettet brakade ihop.

Sen i förrgår så fick jag en briljant idé att gå ut och gå mitt på dagen när det var så varmt. Jag hade tröttnat på poolen och solen och ville ut från hotellområde. Så tog med mig Ida och börja gå i ca +34?C värme. Vi gick nog 200m innan vi börja kromets och bestämde oss för lunch på Lemongrace. Kan ju säga att det absolut inte är som Lemongrace inne i Ho Chi Minh. Det var mat som gick att äta, jag tog friterade räkor med ris och Ida är tog någon Phad Thai. Jag fick räkor med någon remouladsås och sida fick nog ett ett huvud med selleri för det var så mycket i hennes mat att det inte var mycket Phad Thai när hon väl plockat bort selleri.

Men efter en vätskepaus så gick vi vidare och hamnade efter en liten stund på aning King som är en stor Supermarket där jag hittade Glinter smaksatta vatten.

Så efter att gått runt får en stund så började vi gå hem igen.
Det var nog det vi gjorde den dagen. När vi kom hem så somnade Ida i nästan 2 timmar innan vi köpte lite mat och åt på rummet och la oss tidigt.


Sen en annan dag åkte vi ner till hotellets strand och sola lite. Eller Ida solade och jag gömde mig under ett parasoll innan jag gick och fick massage i 60 min. Det var riktigt härliga minuter innan vi prövade en cocosnötsbulle. Den var himmelsk och smakade som en nygräddad liten vaniljbulle. Så vi får köpa fler sånna nästa gång vi är vid stranden. På kvällen gick vi tillbaka till King aning då även Ida ville ha vattnet från Glinter.



I dag är vi på hotellet och det ska vara någon BBQ buffé i kväll så hotellet har fullt upp med att förbereda det. Själv sitter jag i en gunga och lyssnar på alla Mello låtar om och om igen i skuggan medan ida som vandligt ligger och lapar sol.
Vi ska gå ut och äta någon stans i kväll för vi var inte så intresserade av buffén i kväll.

I morgon ska vi nog till stranden och sen på kvällen ska vi till nattmatknade igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.     Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in...

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.    Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.    Såhär ska det se ut när allt är k...

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.    Nu på kvällen har...

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19


Hej  Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?  Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likan...

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum. Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt. I torsdags så åt vi den första frukosten och gasl...

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards