linneawinroth

Alla inlägg under februari 2019

Av linnea winroth - 27 februari 2019 19:38

Nej men så välkommen är den väl ändå inte. Vad pratar jag om egentligen? Jo denna....

 

Bilden jag skickade till mamma när jag var påväg till jobbet i morsen. För er som undrar eller missade det så ramlade jag för en månad sen och fick en mjukledsskada och fick då denna och ett par kryckor. Och foten har blivit bättre så dom senaste två veckorna har jag kunnat gå i vandliga skor om jag bara lindar foten. 

Men i helgen blev det lite värre då foten blev lite blåare, stelare och mycket ömmare. Så ringde till vårdguiden för att få råd. Dom hänvisar mig till läkare. Så försökte ringa dom i Måndags, då var det för sent att få en läkar tid så fick försöka ringa i går. Och då hänvisade dom mig till när akuten då dom trodde att dom behövde röntga den igen då det kunde vara något med muskelfästet. Så eftersom jag har ett bra jobb så fick jag sluta 2,5 timme tidigare och sätta mig på När Akuten Haga. Efter några timmar så kollar dom äntligen på min fot och säger att det kan vara så när den läker. Men att jag ska ha foten lindad tills att den slutar vara blå och svullen. Men eftersom jag även sa att jag inte får ner foten i skorna då den är svullen så blev jag ordinerad att ta tillbaka skenan. Så nu är den på igen. Den ska vara på tills att svullnaden har gott ner. Och denna gången får jag väll ha tålamodet och gå med den tills att foten verkligen inte är svullen längre. 


Men något kul som ändå gjorde min dag lite var min chef. Hehe jag bad om en post-it lapp till min dator där han några gånger i veckan skulle påminna mig om min ACW. (tiden jag lägger ner på efterarbete) Och ja........ Eftersom jag gick hem tidigt i går så passade självklart han på att överdriva en smula.

 

Det blev visst 14 lappar och han tyckte att dom kunde sitta kvar på skärmen hela dagen. Alla åkte bort 3 min efter att denna bilden togs. Så vem kommer gävlas med mig i framtiden? jo chefen. 

Vad jag gör i kväll? Jo jag ser på stand up och försöker komma på vad jag ska göra under dom 75 min jag har ledigt på Fredag efter jibbet innan det blir AW. Annars försöker jag att drömma bort allt damm som jag borde dammsugat upp i dag men som jag skjuter på tills på Lördag då jag kan dammsuga utan att störa grannarna. 

 

Av linnea winroth - 23 februari 2019 22:00

I dag har jag sovit tills jag vaknade vilket blev 7:30. I dag har blivit en lugn dag där städning och tvätt varvats med film marathon och lite god mat. I dag har jag sett alla Twiligt filmerna och det var mysigt. I morgon blir det till att slänga skärp och handla och förbereda matlådor inför kommande vecka. 

Nu i kväll var det ju Mello och John levererar som vandligt på top. Nu blir det att avsluta klippet på Youtube och sen sova. Jag vill bara sova nu. 

 


Av linnea winroth - 18 februari 2019 20:45

I dag var jag 45 min tidig till jobbet. Vill alltid vara minst 30 min innan så hinner jag varva ner lite, hämta dricka och liknade så jag är redo sen när passet väl börjar. Men i dag tyckte mina kollegor att jag var alldeles för tidig så dom undrade om jag inte ville börja 45 min tidiagre och gå hem tidigare i dag. Och i och med att jag har pappa på besök så tackar man ju inte nej till det. 

När jag sen slutade vid 17:15 så skulle jag ochm pappa storhandla på Willys men dom har visst hunnit riva butiken sen jag senast var där innan jul. Så vi storhandlade på Ica Maxi i stället. Sen i kväll blev det grilad kyckling och i morgon blir det tacos. 

 

Av linnea winroth - 17 februari 2019 20:30

I dag har jag åkt hem till Stockholm igen och dennna gågen följer pappa med. Han ska hämta ett soltak till bubblan. Så han tog bilen upp och jag fick åka med. Ska bli mysigt att ha han hemma hos mig i några dagar. Han stannar till Torsdag. Visseligen ska jag jobba hela veckan men vi får ju kvällarna tillsammans. 

 

Av linnea winroth - 15 februari 2019 22:30

I dag har det hänt mycket saker. Jag hade först en super mysig morgon då hela familjen satt och åt frukost innan jag hade en telefonintervju 30 min senare. Sen vid 10:15 så hämtade Ida mig så att vi kunde åka till Gekås och dels göra en synundersäkning och sen välja ut ett par nya glasögon. Sen gick vi på Gekås en snabbis innan vi gick och år Thai och kollade på skor i väntan på att glasögonen skulle bli klara. 

Sen var det bara att skynda sig hem och slänga sig i duschen och sen åka till mormor och Leif för att äntligen fira lite jul. Eller vi åt julbord nu när vi äntligen var sammalde hela familjen.   

Så nu fick jag äntligen mitt julbord och gud vad det var gott. Sen gjorde jag som jag alltid gör efter julbrdet hos mormor. Somade i hennes soffa medans dom andra äter sin första fika. I stil med kaffe och tårta då vi även firade Leif som fyllde år. Sen lagom tils jag vakande ca 90 min senare så blev det Ris Ala Malta. En toppen "Jul" precis som det ska vara.

 

Av linnea winroth - 10 februari 2019 16:47

Jobbar även i dag. Men i dag har det varit riktight lungt på kontoret. Har tagit ca 20 samtal under hela dagen. 

Men det är lite skönt det med. I går när jag slutade vid 18 så åkte jag till Mos och träffade Ylva.  Så fick någon timme med henne där vi åt och bara pratade. vi hinner ju så sällan att ses och prata då vi lever så exstremt hektiska liv och vi går alltid om varrandra. 

Sen vid 21 så var jag hemma och såg i kapp på Mello. Själv tycker jag att Oscar skulle fått gå till final. Men det nlir nog bra i slutet. Nu kan jag ju lyssna på hanns låt hur mycket jag vill. 

I morgon är det en ny vecka med nya mål som ska settas på jobbet. Och en dag närmare Torsdag. Dagen då jag äntligen ska åka hem till Falkenberg. Det blir både julbord och kallkon den helgen. Sen kommer ju pappa följa med mig hem vilket betyder att hålet i väggen kanske blir åtgärdat nu. Jag "Råkade" borra hål i väggen när jag skulle sätta upp min brandfilt i hallen. Då är det ju bra när man har en pappa som löser sånt. Jag skickar bara en lista på det jag vill ha fixat så löser han det när han är här. Och nu kommer han ju få 2 hela dagar att lösa allt då jag jobbar. Ska se till att han inte får tråkigt. 

 

Av linnea winroth - 9 februari 2019 13:26

Japp i helgen jobbar jag 10-18 och det är gansk okej ändå. Eller jag tycket det är toppen. Det är lungt och man hinner gå igenom mail och annat viktigt under tiden som det inte ringer i telefonen. Men jag har ju varit ledig i två dagar när alla andra jobbat. Och då hann jag med en del, bland annat att tvätta ikapp allt från besöken jag haft och när jag varit sjuk. 


Veckan som kommer är kort för mig då jag är ledig på Fredag. Så då gör det ju inte så mycket att jag jobbar helg. Sen till nästa helg ska jag hem till familjen och det ska bli toppen för jag behöver verkligen dom just nu. Lite funderingatr jag måste ta itur med och då är familjen alltid dom västa stöttepelarna. 


Och eftersom det är så lungt på jobbet på helgerna så hinner jag ju se på någon serie. 

 

Av linnea winroth - 6 februari 2019 20:45

I dag är det Samernas Nationaldag. Grattis till dom! För övrigt så är det min årsdag för Adoption. Det är exakt 22 år sen jag blev adopterad till världens bästa famij. Med världens bästa föräldrar. Jag vet att alla barn säger att deras föräldrar är världens bästa men jag kan till 100% säga att mina föräldrar ÄR dom bästa. Och finns det något i världen som kan vara bättre än just mina föräldrar så är det att få dela dom med Viktor. Men för 22 år sen var det bara vi tre. Och vi var tre fram till Juni 2001. Men mer om det i Juni när Viktor har sin årsdag.


I dag är det min dag och det har jag uppmärksammat med att göra nästan exkat som vandligt. Jag har jobbat och i dag gick det helt okej. Jag gör mitt bästa och försöker göra framsteg varje dag. Sen eftersom jag slutade vid 14:45 så ville jag försöka att åka skridskor och till min förvånad avr det inga problem att sätta på sig dom eller stå på dom men fy f*n va ont det gjorde i foten. Men jag åkte i ca 30 min innan jag tyckte att det var nog för i dag. På vägen hem insåg jag att jag hade glömt min anteckningsbok på jobbet och eftersom jag är ledig två dagar nu så var jag bara tvungen att åka tillbaka till jobbet och hämta den. 


Nu när jag är hemma så har jag pratat med pappa ett bra tag och vi bestämde att han kommer följa med mig tillbaka till stockholm nästa helg. Så först åker jag ner på torsdag nästa vecka och är där över helgen. Äta julbord och mysa med familjen och sen så tar pappa bilen och så åker vi upp på söndagen. sen får vi se hur länge han stannar men hoppas åtminstonde några dagar. Jag ska visseligen jobba men vill ändå ha lite sällskap. 

 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards