linneawinroth

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Österöö

Av linnea winroth - 26 augusti 2014 19:24

I dag har jag och pappa tagit min premier tur med den nya motorcyklen. Jag fick välja vart vi skulle så jag valde Österöö Fårfarm. Jag ville dit för att köpa marmelad men det slutade med att jag köpte gelé istället. 

 

Det blev Vitlökspeppar gelé, chilli gelé, vitlöks salami gjord på fårkött och en flaska jordgubbssaft. Pappa hade lite svårt att åka därifrån utan något så det blev en muu- pinne, bää-pinne och kademumma skorpor. Det var alltså ölkorv på får och på ko. Hoppas dom smakar lika bra som dom luktar. På vägen till Österöö så åkte vi förbi Ästa och f*n va stort det har blivit. Jag minns det som en gård med en stor lada och en fårhage med en lite sjö i som man inte ville hamna i. Nu är ju ett gegantiskt stenhus som visade sig vara deras undervatten basstu, en stor lustgård och en stor annlägning med typ spa. 

 

Var ganska farcinerad av detta när vi åkte förbi. Jo just det nör jag och pappa körde förbi så stod det ett kamerateam och intevjuade någon snubbe så vi hamnade kanske på tv. Desvärre stannade vi aldrig och frågade var dom filmade till. 

Men skit samma. :D På vägen tillbaka till Falkenberg lät vi GPS:en visa vägen den var nog lite trött eller så ville den ge igen för att pappa svängde av fel på en väg för han tog omvägen från Morup genom Långås och bort i Stafsinge inna den tyckte att vi skulle köra hem men då hade pappa bestämt sig för att äta så vi bröta in med en stor motorcykle på Burger Inn. Självkart så passade jag på att fråga dom på Burger Inn om det var okej att vi dundra in med den. Den var liksom ganska stor till skildnad från cyklarna som stod där. Sen hade vi lite svårt att vända den när vi skulle ut för den var lite bredare än vi trodde men även de gick bra och vi åkte hem. 


Här hemma har jag packar väskorna för nästan en vecka i Storstan med Zara. 

  

Nu sitter jag här i ett tomt hus och lysnanr på musik och ska se på film. Dom andra är på matck med Viktor och dom borde nog komma hem snart. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.     Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in...

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.    Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.    Såhär ska det se ut när allt är k...

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.    Nu på kvällen har...

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19


Hej  Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?  Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likan...

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum. Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt. I torsdags så åt vi den första frukosten och gasl...

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards