linneawinroth

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av linnea winroth - 10 januari 2012 19:36

Ja dom flesta kanske reda har lästa det på min Facebook. Men I dag fick jag ett mail om att jag ska till Göteborg Lördagen den 21 Januari för att gå på en provinspelning för en film. Jag ska självklart ta chansen och tänker åka. Filmen heter “Cirkeln” och är en ungdoms deckare.

Om man söker på boken så förklaras boken såhär:


Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem.
Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.
En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.
De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia.
Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.


Om jag ska vara ärlig så har jag inte läst en enda bok om cirkeln. Det ända jag vet är att det är en deckare för ungdomar.


Eftersom jag ska börja på teater nästa vecka fick jag ett brev om när och var det börjar. Och eftersom jag är med så fick jag ett brev om att jag är välkommen till en ”audition” för sommarens uppsättning av ”Trollkaren Från Oz” vi får se om jag ska gå.


Nu i kväll ska jag bara slöa. I morgon börjar skolan så jag borde packa ihop alla saker och sätta klockan. Sen borde jag lägga mig tidigt så jag är utvilad.

 

Av linnea winroth - 10 januari 2012 09:00

Jag vakande 7:30 och sprang runt i hela huset för att göra mig klar. Cyklar 7:45, när man är halvvägs får man frågan “vad jag håller du på med?” Så då är det ju bara till att vända. Så jag gick och la mig och sov en stund till. Så nu vid 9:00 är jag uppe igen. Jag läser lite tidningar på internett och sen ska jag nog sätta mig med min bok. Jag har ca 40 sidor kvar så jag ska läsa nu I ca 20 min. Sen lite senare I dag ska jag In till stan för jag ska lämna några filmer och byta mammas nya mössa. Av någon konstig anledning så har mamma en förmåga att alltid ta sönder sina saker inom loppet av 2 dagar. Och snäll som jag är så ska jag fixa det.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards