linneawinroth

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

Oxygen dag 4

Av linnea winroth - 27 augusti 2015 18:23

Näst sista dagen var i dag. 

Dagen börja med att jag fick lite panik på tågstationen där det var vissa tåg som var inställda. Men som tur var så gick mitt tåg med bara några minuters föresening. Men jag kom till Göteborg en bra tid. Sen sprang jag till spårvagnen så jag inte skulle bli sen till skolan. 

 

När alla var samlade så packade vi snabbt ner allt och åkte till Kullaviks hamn där vi i dag skulle dyka.

När vi började lasta in allt så öpnnade sig himmlen och regnet öste ner.

Och då passade vi på att måla på rutorna i bilen.

   

Sen satt vi i bilen och väntade på att imman skulle försvinna. Alla var så sjukt intresserade av att kolla på när bilderna försvann. Haha ja vi är bra konstiga i bland.


 

Ja det regnade i Kullavik med. Så vi skyndade oss med att få på oss allt och hoppa ner i vattnet.


Under det första dyket tönde dom andra snorklen och sen simmade vi runt och kollad epå fisk. Jag fick i dag se den första lite större fisken. 


Efter en timme var det dax att ha lunch. Det hade slutat regna när vi kom upp till ytan. Men när alla var uppe ur vattnet så började det regna igen.

Så precis som i går så kröp vi in i bilens baklucka och myste där.

 

Svensk sommar inkluderar mössa, vantar och halsduk. Eller ja det gör det när det reganar ute och vattnet bara är 17°C

 

Alla tjejer kröp in bagaget medans våran intruktör fick stå ute. Sen när det var dax att gå ner i vattnet igen så hade han med sig kokhett vatten till oss så hälde vi det i våra handskar och på oss så att vi inte frös så mycket när vi väl skulle i. Sen blev vi ju snabbt nerkylda igen men då var man ju i vattnet så då var det helt okej.


Och en halvtimme senare gick vi upp för att åka hem. Så vad har jag nu sett när vi dykt?

Jo fiskar, krabbor och sjöstjärnor och några som nakenbadade. 


haha ja kul har vi haft och vet ni vi är klara med alla våra kursdyk så i morgon när vi har våran sista dag så är det nöjesdy. Vi ska få bestämma själva vart vi dyker och hur länge. Då ska jag försöka ta mig ner på 18 meters djup. I dag kom vi "bara" ner till 8,2m. 


  

Ett gäng glada tjejer som precis klarat av hela utbildningen.


Nu är jag hemma och har ätit lite varm mat och jag har hängt upp allt blött efter dagens ösregn. 

Jag ska snart packa en väska med allt man kan behöva under en helg i Göteborg. För efter min skola kommer familjen och Lotta med familj. Vi ska ha en myshelg på Liseberg då det är "Mix Megapools sommarparty"

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.     Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in...

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.    Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.    Såhär ska det se ut när allt är k...

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.    Nu på kvällen har...

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19


Hej  Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?  Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likan...

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum. Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt. I torsdags så åt vi den första frukosten och gasl...

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards