linneawinroth

Alla inlägg under augusti 2018

Av linnea winroth - 31 augusti 2018 23:00

Våran favoritplats här är på våran uteeplats. Då kan man ju gå in när man vill. Så vi har spenderat större delen av dagen här. Men nu i kväll har vi ätit mat utanför hotellet. Jag åt flamberade räkor med vitlökssås och ida åt en pizza. Sen avslutade vi kvällen med hotellets kvällsshow. Tyvärr var showen lite fjantig och det var för mycket ljud runt om kring oss. 

Men i morgon blir det Anfi och bada i hav.

Avslutar inlägget med en film på Bamse.


   

Av linnea winroth - 30 augusti 2018 23:15

I dag hamnade vi vid poolen som planerat. Men inte under något parasoll, det fannst typ inga så jag fickm snällt ligga i solen i 2,5 timme innan vi gick upp till oss och la oss på våra solstolar. 


Ida lyckades bränna sig både på magen och på ryggen så det kommer bli en dag i skuggan för henne i morgon. 

Annar har vi varit på välkommsmöte på morgonen och sen åt vi ut nu i kväll på en restaurang i närgeten. Sen kollade vi igenom det lilla shoping cetrum som fanns här innan vi gick och kollade på kvälls showen här på hotellet. I kväll var det Abba som stod på schemat. 

 



     

Nu sitter vi på våran uteplats och pratar innan vi ska gå in och lägga oss. Dag 1 har varit mysig, vi får la se vad som händer i morgon. 

 

Av linnea winroth - 29 augusti 2018 23:15

I dag har det varit en lång dag. Den startade redan 03:00 i morse då vi gick upp för att sen vid 04:00 gå till pendeltåget. Jag och Ida har äntligen åkt på våran efterlänktade semester på Gran Canaria.

   

Efter en timmers försening på Arlanda så är vi nu framme i Bahia Feliz och TUI Family Resort. Vi landade runt 14:20 lokal tid och nu har vi kommit in på vårat fina rum och sen handlat lite tapas som kvällsmat. 

I morgon blir det en dag vid poolen för att Ida vill ha färg. Själv kommer jag ligga i skuggan under ett parasoll och läsa. 

 

Vi skulle egentligen gå på en show här på hotellet men vi satt hemma och prata i stället.

   


Av linnea winroth - 24 augusti 2018 21:15

I dag var det Söder som gälde. V i var bland annat här och fotade

 

Det är en gångbro på söder där många filmer spelars in. 

     

Sen gick vi runt på söder och såg lite utkiksplatser och ett besök i Sofia kyrkan innan vi gick tillbaka till Skrapan och seen vidare till Östermalm. 

Sen på kvällen var vi på Odenplan och åt kvällsmat med  Becca. 

Sen avslutade vi kvällen på Haga där vi gick runt ett tag innan vi åkte hem till mig. 

Nu är vi hemma och slöar framför en film.

 

Av linnea winroth - 22 augusti 2018 20:00

I dag så har mamma och jag varit i stan ett par timmar och bara gott runt. Nu i kväll kom Lotta med tåget så nu är första etappen av folk här. Nästa vecka kommer Ida hit och sen ska vi umgås i två veckor. Men först en vecka med mamma och Lotta. 

Mamma och jag såg denna bilen på Åhlens i dag. 

 

Så om någon vill sponsra mig med denna till min 25 års dag så tackar jag för det.

 

Av linnea winroth - 21 augusti 2018 20:15

Efter 2 månader på annan ort så fick jag äntligen återvända till Stockholm. Nu är mamma med och morogn kommer Lotta hit. Sen är dom här några dagar och till helgen blir det GES på Skansen. 

Men i kväll blir det inte mer än mat och sen ska jag sova. Vila ut efter en intensiv Vår och Sommar. 

 

Av linnea winroth - 18 augusti 2018 19:00

I dag har det sprungits allt från 5-94km. Det har varit vasa90, vasa45 och vasa30 men ävet staffet och kvartett vasan. 

I dag fick vi även lite roliga besök längst spårte av cyckande fotografer. 

   

Sen får vi inte glömma det fina avslutet uppe på taket.

 

Men nu är Vasaloppet slut för i år. Nu blir det några månaders vila innan vintervasan nästa år.

 


Av linnea winroth - 17 augusti 2018 20:05

Då är jag tillbaka i Mora. Jag är bara här lite mer än ett dygn men det är så värt det.  Men jag började dagen redan 05 för tåget från Falkenberg gick vid 6:07 och sen gick tåget från Göteborg 7:45. Så det belv några timmar på tåget, men jag var framme vid 14:10 och efter att ha handlat lite så åkte jag ut till spåret för att sätta upp en del av sakerna tills i morgon. Vi börjar 8:30 i morgon och eftersom jag har satt upp det mesta så behöver vi inte åka speciellt tidigt. 


Men förutom den långa dagen på tåg och någon timmes jobb i spåret så har jag inte orkat mer än att kolla på film.

Jag tänkte gå och lägga mig nu men insåg att klockan bara är 20:00 så jag får väll vara uppe någon timme till.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards