linneawinroth

Direktlänk till inlägg 18 januari 2020

Första jobbveckan avklarad

Av linnea winroth - 18 januari 2020 12:35

God morgon, var tog Fredagen vägen? Jag tänkte gjort denna summeringen i går men det hände inte. Jag hade visst fullt upp med annat. Så jag får göra summeringen idag.


Första veckan tillbaka på jobbet har varit bra. Det har hänt lite allt möjligt och allt har varit upp och ner. Ska se om jag kommer ihåg allt.


Måndag - 2,5 timmar där jag rullade tummarna medans vi försökte fixa alla system och inlogg ås att jag sen kunden sitta i telefon. Satt totoalt 20 min i telefon och sen 1timme på mail.


Tisdag – allt fungerade bra utan några större problem. Så satt 3 timmar i telefon och 1 timme på mail. Hade inga större problem med kundernas frågor utan lyckades lösa det mesta.


Onsdag – Började känna att jag tappat mycket rutiner när det gällde mailen. Så det började dippa lite men jag tog mig igenom allt.


Torsdag - Mailen gick sådär för jag kunde knappt lösa mailen utan det tog till. Och vid 9:30 så började huvudverkan göra sig lite påmind så fick ta till alvedon och sen var jag lite trött när jag kom hem.


Fredag - Teknik strul på jobbet gjorde att våra telefoner inte fungerade så vi kunde inte ta emot samtal och vi kunde inte ringa ut. Minuter innan telefonen brakade ihop så bestämdes att jag bara skulle sitta vid telefonen den dagen. Så när telefonen strulade så satt jag och löste 1 mail och sen typ rullade tummarna lite. Men efter en stund så kom telefonen tillbaka och jag kunden fortsätta jobba. Under tiden som vi hade det lugnt så hade en kollega till mig lite kul och la in en ny rutin till oss.

 

Allt för att lätta upp stämningen på jobbet.




När jag sen slutade vid 11:30 så fick jag en smärre chock när jag löste mina mail. Det fanns ett mail om att vårat sista hotell i Vietnam har blivit överbokat så vi måste byta hotell. Men 90 min senare hade jag och Ida löst det. Så nu har vi ett annat hotell och det är riktigt fint

Här har vi hotellet för dom som vill se det. 


Vid 14 kände jag att jag var ganska trött så jag tänkte att jag lägger mig och vilar någon timme. Sagt och gjort, jag sov till 17 då jag fick ett meddelande från pappa och då tänkte jag att nu är det dax att gå upp. Hände det? Nepp jag svarade pappa och sen tänkte jag tanken ”ska bara pigga till lite” Sen somnade jag igen och vakande 15,5 timmar senare. Så i går gick jag upp vid 5:45, jobbade 7:30-11:30, bokade hotell med Ida och sen vid 14 somnade jag. Så jag var vaken i totalt 8,5 timme i går och sov sen 19 timmar.

Men då kan man ju tro att jag behövde sova och att det var därför jag somnade så tidigt. Men efter 19 timmar så borde jag vara utvilad, är jag det? Nja inte riktigt. Jag sitter och gäspar i dag och försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte somnar igen. Men det är väll det helgerna är till för. Att sova! Men nu är det bara 23 dagar innan vi åker iväg och nästa vecka är det Vintergala med jobbet och sen nästa helg ska jag nog börja packa.


Så nu ska jag se på lite film och plocka undan lite hemma.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.     Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in...

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.    Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.    Såhär ska det se ut när allt är k...

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.    Nu på kvällen har...

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19


Hej  Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?  Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likan...

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum. Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt. I torsdags så åt vi den första frukosten och gasl...

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards