linneawinroth

Av linnea winroth - 17 april 2018 22:45

Då har Ica tagit sig ner till Linköping där vi bor i en äldre delen och här kännse det bokstavigebn som en spök stad. Det finns många gamla butiker, cafée och någon bank. Det är hur från 1800-talet men rummen är super lysiga bortsett från att det inte är byggda för folk runt 2m. Så Jonathan som är med denna veckan har lite jobbigt vid alla dörrar.

Han måste ju böja på sig för att komma in genom dörrana.

Av linnea winroth - 15 april 2018 21:15

I dag har jag fått några timmar med Pegah nu när hon var poå besök i Stockholm. Så det blev några timmar mend henna i eftermiddag innan jag följde henne till flyget. Vi kollade på en presen till en kompis och sen fikade vi innan flyget gick.

Nu är jag hemma och har handlat och lagat mat. Jag gjorde först köttfärssås till lassangen som är torr. Med hjälp av köttfärssåsen så kanske det inte är lika torrt. Sen åt jag Pull pork Wrap och kollade på Youtube. Och nu så ska jag börja kolla på Sofias Änglar och förhoppningsvis så hinner och orkar jag se på en Beck film.

Av linnea winroth - 14 april 2018 20:00

Nu är den fösta veckan gjord och det känns toppen att få komma igång igen och köra turné. Denne vecka var det Gävle och Värtan som har fått besök av oss. Det var vrit toppen coh väderet har varit på topp. Desvärre så ser det inte utm som att det ska blir lika fint nu i helgen nu när vi är lediga men vi får hålla ut för snart är sommarne här och då blir det varmt.

I morgon sk ajag träffa Pegah som är här i Stockhlm på något möte så vio ska försöka hinna ses innan hon ska flyga hem igen.

Av linnea winroth - 11 april 2018 22:18

Då har vi kört våran fösta butik för i år. Gävle var först ut och dagen har gått riktigt bra. Det var lite kaos på morgonen men det löste sig på vägen. Humöret var på topp och jag gillade verkligen att vara i gång igen.

Av linnea winroth - 8 april 2018 21:45

I går var det Dannys tur att underhållla oss. Kvällen var toppen med god mat och allt. Han var grym och björd mycket på sig själv men det gick lite för fort enligt mig och mamma. Vi båda tyckte att han pratade mer förra gången och mer djupgående men låtarna var toppen som vandligt.

Här kommer den enda låten jag spelade in.

Nu är jag på väg hem till Stockholm och då börjar Matresan på riktigt.

Av linnea winroth - 7 april 2018 11:45

I går var jag på Darin med mamma och Lotta. En fantastiskt kväll och Darin var toppen precis som vandigt. Så förutom att vi var på Darin så åt vi även på Tick´s Thai inne i stan. Super god mat och jag åt någon kyckling i sötsur sås.

Jag filmade inte så mycket under gårdagen men här kommer en låt från kvällen.

I kväll ska vi till Göteborg för att kolla på Danny. Det ska bli super roligt och jag har så höga förväntningar ska ni veta. Jag, mamma och Ulrika var och kollade på Danny på Hambuger Börs förra året och jag hoppas att han är lika bra nu.

Av linnea winroth - 5 april 2018 19:34

En sak som jag har funderat på i dag är just "Hur långt kommer man på 12 timmar?" Jag lämnade mitt hem i morse vid 5:45 med planen att ta mig från Stockholm ner till Falkenberg via Sparreholm. Så jag tog pendeltåget till Upplans Väsby så jag avr där till 6:15. Sen tog jag mig ut till InfraCity där jag skulle plocka upp en lastbil och köra till Sparreholm. Där skulle jag och teamen packa lastbilarna och sen skulle jag ta en personbil ner till Falkenberg.

Så blev det inte utan jag skulle i stället flyga ner till Västkusten. Det lär ju bra tänkte jag. Sen skulle jag följa med Lovisa ner till Avesta för att lämna Foodtrucken och sen skulle vi ta tåget till arlanda där vi båda två skulle flyga hem. Stackars Lovisa började få problem redan på förmiddagen men det löste sig. Så jag hoppade in i bilen med Lovisa och börja köra. I Avesta skulle vi lämna trucken och sen ta en taxi till tåget för att komma till Arlanda. Allt flöt på bra men när vi ringde och skulle fixa taxi så fanns det inga lediga just den tiden vi behövde det. Så då blev det till att tänka om. Vi fick 2 timmar att slå ihjäl i ett regnit Avesta. Det vara bara att ta nästa tåg till Arlanda, vilket var 2 timmar senare. Så från att lämna Avesta 14:39 så kom vi inte där ifrån innan 16:39. Lovisa skulle sen checkat in sitt bagae innan 18:10 och vi klev av tåget 17:55. Som tur var så blev hennes flyg försenat pch hon hann med allt. Själv missade jag mitt flyg till Göteborg med 15 min. Så jag fick sätta mig i en taxi och åka till Bromma flygplats i stället. Precis kl 18:20 så åkte jag förbi InfraCity i Upplands Väsby. Jag hade alltså tagit mig 500m på 12 timmar. Med den lilla detaljen att jag har åkt i en cirkel på ca 65mil. Så rutten som skulle varit Sollentuna-Upplands Väsby-Sparreholm-Falkenberg blev i stället Sollentuna-Upplands Väsby-Sparreholm-Avesta- Arlanda-Bromma-Halmstad- Falkenberg. Så jag har väll haft flest byten och den mest snurriga turen på länge.

Men nu är jag på plats här på Bromma Flygplats och mitt flyg lyfter inte innan 20:40 så jag har 90 min som jag håller på att slå ihjäl. Men snart är jag hemma och får varva ner lite.

Av linnea winroth - 4 april 2018 21:45

I dag har vi haft våran sista utbilndings dag på plats i Stockholm. Jag började dagen redan vid 6:30 då jag skulle hämta en bil och sen körde jag den till Upplans Väsby. Sen tog jag en taxi i ilfart tillbaka till Solna. Och sen var det utbildning i sälj och livsmedels hygien. Men efter en lång dag så var det bara att åka hem och packa inför helgen i Falkenberg.

Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.