linneawinroth

Alla inlägg den 7 maj 2016

Av linnea winroth - 7 maj 2016 21:00

Jag har aldrig ångrat mitt val att flytta. Och i dag visade Stockholm sig från sin bästa sida. Jag började dagen tidigt med tvätt, städ och disk redan vid 7. Allt var klart vid 9 och då hade jag redan hunnit sitta och äta frukost på balkongen. Sen tog jag en dusch och plattade håret innan jag åkte in till stan för att se vad som hände på Kungsträdgården nu när det är "Eurovision village"

Jag passade på att gå lite så jag klev av vi Fridhemsplan och gick till Kungsträdgården. På vägen dit stanande jag vid Kungsbroplan och kollade när folk sprang "Kungsholmen Runt"

 

När jag tillsut kom till Kungsträdgården  möttes jag av en helt "by" I fontänen som ligger precis mellan körsbärsträden har dom nu byggt ett stort tält med en scen innuti. Dom har byggt en by till alla samamrbetspatner. Det händer där. Den stund jag avr där så dansade och sjöng dom från scenen och från den stora scenen lite längre bort var det också sång. Borta vid slottet fanns ett annat stort tält. Vet inte vad som är där inne för jag var bara utanför men stort var det. 


Och när jag sen gick tillbaka till Sergelstorg så invaderades Plattan av en kör på 350 st med Gabriel Forss i spetsen. Det var hanns kör "Alla Kan sjunga Gospel" som hade en liten konser mitt på Sergelstorg.

Självklart kommer det filmer från det.


 

Satellite

Desvärre filmade jag inte när dom sjöng "Ta min tillbaka" för då skypad ejag med mamma så att hon fick höra den.



 

Och slutligen deras "utgångs låt"


 

Detta är en av anledningarna till varför jag älskar stockholm på sommaren. Det är ju bara vår men om det är så här härligt nu så kan jag knapt vänta till sommaren. 

När kören hade sjungt klart gick jag till Östermalm och tände ljus i Hedvig Ellinora Kyrka. 

 

Det ena ljuset var till morfar och farfar. Och det andra ljuset var en tyst bön. Det är så fridfullt där runt ljusbäraren. Det är och kommer alltid vara min favorit kyrka i Stockholm. 


När jag var klar i kyrkan så tog jag omvägen via Operan och China Teatern innan jag gick till Espresso House vid Mood Gallerian och satte mig där en stund och tog en frappino. Jag vilade min afötter lite då ja hade fått lite skoskav efter allt jag har gått. Kanske inte var så bra att gå i Converes heller med tanke på att det lätt blir många steg. 


Men i alla fall...... När jag en timme senare var på språng igen så hade jag siktet inne på Clas Olsson för att köpa en ny sladd till mina Beats hörlurar. Och när jag var där bestämde jag mig för att ta tag i ett litet problem jag har hemma. Jag har så oreda bland mina böcker och saker. Jag har en hylla i gaderoben där jag har alla mina böcker och sånt men det blir lätt rörigt då jag ofta annvänder sakerna. Så jag köpte lite förvarings lådor i dag.


Jag åkte in till stan vid 11:30 och var hemma igen vid 17:45.  Jag som hade sagt till mamma att jag skull gå en "Liten" runda i dag. På max 2 timmar och med ett max steg på 10 000 steg. Så om jag tar bort en timme för att jag var på espresso house och ca 30 min från när jag lyssnade på Gabriels kör så återstår det 4,5 timme. Så mina 2 timmar sprack ganska fort. Och sen till stegen. Jag var på 17 000 när jag gick av tunnelbarnan i Kista. och då går 2000 steg bort där dom var innan jag gick ut. Så summeringen blir 15 000 steg på 4,5 timmar. Bra eller dåligt? Får säg att det är klart godkännt. men jag har haft en dag då jag gick över 24 000 steg på en dag. Men 4,5 timme är ändå bra om man bara har strosat runt i staden. 


Det blev en lite större låda till kolegerblock, mappar och större böcker. Sen blev det även några minde lådor som jag kna lägga små saker i.

 

Så då tog jag en rosa back till pennor och små saker i gaderoben. 

 

Sen tog jag dom två andra rosa backarna och soterade mina hår prylar i badrummet. Jag hade allt i en vit back innan men det var så rörigt så jag bytte ut den mot två minder och kunde då sotera hårprodukter i ena backen och tofsar, hårnålar och borstar i den andra.


 

Sen tog jag dom blåa backarna och soterade mina första hjälpen saker. Till höger ligger allt som jag sällan behöver så som bandge, värktabletter, astmamedeciner och större plåster. I backen till vänster ligger sånt som jag annvänder mer ofta så som vandliga plåster, skoskavsplåster, mina smärtplåster och stabiletets tejp.


Och då hade jag den vita backen kvar och den backan som blev över sen jag soterade mina hår produkter så dom satte jag i duschen.

 

Alla dusch grejer står nu i backar. Och jag blev riktigt nöjd efter att jag fick sotera alla mina grejer i badrummet. Nu slipper jag riva ut hela hyllan för att hitta en tofs eller bara för att hitta ett plåster. 


Vi får se om Lars märker något när han kommer hem från resan. 

Är lite exta glad för att min del i badrummet är rosa.

Nu ska jag gå och lägga is på mitt knä. Jag ramlade i trappan innan när jag hade handlat och det har börjat bli lite blått så kommer säkert ha ett fint blåmärke i morgon när jag vaknar. 


 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards