linneawinroth

Alla inlägg under maj 2016

Av linnea winroth - 31 maj 2016 22:29

I dag var jag i god tid till jobbet..... Trodde jag. Skulle varit framme i Nockeby 30 min innan jag börja jobba men så blev det inte. När jag klev av i Alvik så ramlade en gubbe ner på spåret och slog huvudet i rälsen. Han svimmade av en stund men när dom tillslut fick kontakt med han igen så ringde dom ambulansen. Men Nockeby barnan stod still i nästan 40 min så jag fick ta en omväg via Brommaplan och sen ta en buss en bit och sen gå den sista biten.
Jag blev 15 min sen men som tur var så hade alla förståelse för det. Hoppas gubben blev väl omhändertagen av 4 ambulansförare.
Själv hade jag det körigt i kväll. Jag satt i kassan och det var såååå mycket folk. Vi hade öppet alla 3 kassorna större delen av kvällen. Det var konstant kö fram till 21:05. Men det gick sen fort att stänga och jag hann med Nockeby banan som gick 21:18.

Nu är jag hemma och ska sova. I morgon är det sjukgymnasten som gäller och gud vad det behövs för i kväll har värken varit riktigt jobbig och sen har jag haft en ständig värk i magen efter min lilla löparrunda från Brommaplan till Nockeby Torg.

Sen får vi se vad kvällen ha att erbjuda då det är företags fest.

Av linnea winroth - 30 maj 2016 22:35

I dag började jag sent så jag har hunnit att åka till banken för att fixa mitt bankID. Kundservis i Kista är flyttat så fick åka till Sollentuna. Och när jag ändå var där så passade jag på att träffa Emma en snabbis. Sen åkte jag till Nockeby och jobbade till 21:15. På veägen hem så gick jag in på Coop vid Fridhemsplan coh handlade lite innan jag drog hem. Och nu sitter jag här i sängen och funderar på vad som har hänt under dagen. Kan väll bara säga att Nockeby är "kunglig hovleverantör". Och det rör sig mycket roliga personer där. Sista jag var där så träffade jag blan annat en känd författare och i dag var det en mycket känd familj. 


Nu ska jag sova och i morgon ska jag tillbka till Nockeby och jobba kvällspass.

 

Av linnea winroth - 30 maj 2016 12:00

Här kommer bildenra från i går.

                                                     

 

Av linnea winroth - 29 maj 2016 22:02

I dag tog jag det lungt på förmiddagen och sen runt 14 drog jag in till stan för att gå lite innan jag skulle vara på Grönalund till kl 16. Det var Childhoods Dagen där och det inebar en konsert med Oscar Zia, Brolle, Ace Wilder och Syster Sol. 

Det var helt okej men 60 min för 4 artister och samtal med Drottningen var ganska lite tid. Dom fick sjunga 2 låtar var och sen körde dom ett medly på slutet. 

Men vädret var fantastiskt så jag är nöjd endå. Men sen när jag skulle ladda min mobil med en powerbank så händer det något. Mobilen tog inte längre emot ström. Jag trodde där coh då att det var för att powerbanken var tom men när jag kom hem så laddade den inte alls. Så då trodde jag att det var fel på laddaren så jag prövade en sprillans ny. Men den tog ändå inte emot någon ström. Så med 15% kvar fick jag då inse att jag måste säkerhetskopiera allt osm gick och sen köpa en ny. Så jag fick småspringa till Telia här i Kista och köpa en ny. Jag tänkte köpa en med 16G men butiken hade inte kvar någon 16G så det fick bli en 32G i stället vilket i och försäg är bra för med tanke på hur mycket musik och bilder jag har i den. Sen finns hela mitt jobb där för övrigt.

 

Så nu är jag ägare till en rosa 32G Iphone 6s. Så har suttit hela kvällen med att få in allt i den så att det inte blir allt för stor förändring när jag upptäcker att bilder, låter, dokument elelr likande saknas när jag behöver det. Det ända jag inte kunde återställa härifrån var mitt BankID så när jag kommer hem måste jag till banken och aktivera det igen. 

 

Men nu ska jag sova, i morogn är det en ny vecka med jobb. Visseligen jobbar jag kväll i morgon så jag får sovmorgon till 14:00.

 

Av linnea winroth - 28 maj 2016 22:14

I dag skulle jag jobba 6-15. Men otur som jag har så försov jag mig en timme. Men jag måste slå världsrekord i att springa till bussen. Så lite svettig kom jag till jobbet men det löste sig bra och jag hoppade över rasten på 60 min och kunde i slutändan ändå gå hem kl 15. När jag sen var hemma åt jag lite innan jag gick ute en sväng. Jag var väll ute 90 innan jag började få känningar i ryggen och återvände hem. Så nu har jag sett lite film och varvat det med mysik och läsning. I morgon ska jag till Grönan för att kolla vad "Childhood Dagen" har att efrbjuda. Sen får vi se om en av vakterna är där för då får man ju passa på att fråga hur det går med hanns skrev. Han hade ju lite problem med den förra veckan ;)


Men nu ska jag se slutet på en film innan jag ska sova.

Så jag avslutar inlägget med några bilder som jag tog förra veckan. 

           

Av linnea winroth - 26 maj 2016 22:24

I dag har jag jobbat större delen av dagen. Och det var en hel del kassa vilket jag gillar. I morgon blir det återigen kassa 8-17 och sen kanske man tar helg. Det vet jag ju aldrig men jag ska ju vara tillgänglig på lördag. Men jag får en ledig fredag kväll. Hur firas det? Jo med en promenad.

Av linnea winroth - 25 maj 2016 23:31

I dag började jag kl 17 och denna gången i Spånga. Så i dag hade jag det ganska lyxingt att åka till jobbet. Det var ett lite mindre coop och jag gillar det. Det blev kassa i kväll och det gick ganska bra. Men ärlkigt takat så har mina tankar varit någon annan stans i dag. När jag var hemma satt jag och funderade på saker och när jag bar på jobbet kom det upp andra saker. 

Jag måste ta tag i det snarast och det är väll något som jag egntligen inte vill ta tag i just nu. Men jag måste reda ut det.

Men först ska jag lyckas ta mig igenom resten av denna veckan.

 

Av linnea winroth - 24 maj 2016 20:32

Dagen har blivit bättre för varje timme som gick. Har bokat tid hos sjukgymnasten till nästa vecka och ett läkarbesök till den 15 Juni. Så nu hoppas jag på att läkaren hittar något fel på ryggen. Sen har jag hunnit med en kort promenad innan jag väntade på att läkaren skulle ringa tillbaka. Sen gjorde jag lunch och det blev ostfyllda hamburgare med chillisås. Sen satte jag mig med att räka mina timmar på jobbet, och sen skriva lite annat. Sen var det dax att ge sig ut igen. Denna gången lite längre men skoskavet blev ganska fort påmind och energin fanns inte riktigt där när jag gick. 

Så nu är jag hemma igen och skriver lite på datorn. 


I morgon är det jobb igen. I morgon blir det kvällspass i Spånga och sen på Torsdag blir det kvällspass i Zinkensdam och på Fredag blir det morognpass i Zinkensdam. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards