linneawinroth

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av linnea winroth - 27 oktober 2013 20:45

I dag lyckades jag med det som jag har kämpat för i över ett år.

Allt började i Mars 2011 då jag fick en sjukt tråkig uppgift i bilden. Jag gick ju Estet under min gymnasietid och jag hade inriktong "Bild och form". Jag har aldrig varit den tjejen som suttit hemma och mållat på min fritid. jag var med för att pyssla och för att forma saker. Därför var bild delen inte mig starka sida. Jag ville ju jobba med glas. Men ialla fal jag fick en uppgift att måla något i svartvitt och sen göra ett tryck av bilden. Jag bestämde mig för att göra mig egan grej och göra upgiften so fort jag bara kunde för att kulla återgå till mitt pysslade med glas i stället. Jag valde att göra något som jag var intresserad av just för stunden och jag gillade ju Eric Saaade väldigt mycket så jag gjorde en väldigt änkel bild på han. Sen skar  jag ut det i ett material så att det vlev två nivåer.  

allt son var högt blev svart när vi tryckte och allt som var bortskuret blev då vitt.


 

Resutatet belv såhär. Jag tyckte att det var något som sakandes så jag la till en röd slips.


(Bilden kommer när jag hittar den)


När bilden var klar satte jag in den i en ram och återgick till att jobba i glas. Men ju mer jag kollade på bilden ju mer blev jag intresserad av att göra mer med den.

Jag börja fundera på om jag kunde göra samma bild i glas. Så jag försökte det och jag blev ganska nöjd med resultatet.


(Bilden kommer när jag hittar den)


Jag la ut bilden på min blogg och utav en slump så börja jag prata med stylisten Linda Jägerström på Facebook. JAg visade så klart bilden för henne och hon gillade den men hon sa att jag skulle kunna gjort en bild på Eric fast liksom mer han. Så jag lydde hennes råd och gjorde en ny bild på han. Denna gången fick han ha hatt, glasögon och hadlska på sig.

 

Jag var så nöjd att jag var tvungen att visa Linda den och denna gången var hon hel nöjd med den. Hon gillade den så mycket att hon frågade om jag inte kunde göra något till henen med.


I samma sekund som jag svarade ja så visste jag vad jag ville göra som projekt arbete.

Jag ville göra änkla bilder på olika kändisar. så jag började kolla runt lite på kändisar och ja trejde året på gymnasiet hade precis börjat och jag hade redan gjort tre tavor.


Jag prövade att göra en bild på Robin Stjernberg men då det blev hellt fel färg på glaset så förstördes den bilden. Då jag inte vägade exprementera just då med alla färger så tog jag en paus på en månad då jag gjorde små fickspeglar istället. Det belv alltså bara små speglar me olika kändisars logga på. Jag började då med Eric Saade och sen fortsatte jag till Robin Stjernberg. Men jag var ju mitt uppe i det och ville inte sluta så jag prövade att göra Danny Saucedo och Neos med. När jag tillsut var klar med alla speglarna så återgick jag till att göra tavlor. Jag hade precis träffat Neo då och ville pröva att göra en bild på han. Egentligen ville jag se om jag kunde få hanns mönster på sin väst att framtröda i glas. Och det tycker jag att jag lyckades med.

 

Här är tavlan när den är obrädn så jag hade ju inte gjort mer än sågat ut alla bitarna.


Det hade gått en termin och jag hade redan hunnit göra 5 tavlor och 5 speglar. Jag ville fortsätta att pröva olika tekniker. Nu ville jag pröva och se om jag på något sätt kunde sätta en bidl på ett fat. Så jag prövade mig och kom tillsut på att jag kunde ju blästre fater.

Jag körde då på samma simpla sak att den skulle vara svart och vitt så jag börja göra en bidl av Anton Ewald.

 

När jag var klar så blev jag så sjukt nöjd med den. Jag var så nöjd med den att jag ville visa han den med det samma. Som tur var så skulle han till Varberg samma vecka så jag slog in den och gav han den.

 

Enligt bliden blev ha sjukt glad för den. Jag träffade han i början av sommaren och då berättade han att han faktist hade mitt fat som nyckelskål vid sin säng så han ser den varje dag innan han går och lägger sig.


Det var ca 3 månader kavr innan jag skulle sluta och jag ville bara fortsätta. Men alla mina idéer var som bortblåsta fram tills en dag då vi gick på museeum och kollad på en utställning om olika plancher. Det var faktist en planch som jag blev riktigt intresserad av. Jag stod länge och funderade på om jag inte kunde göra samma sak fast i glas.


Jag pratade med min lärare och hon tyckte att det var en toppen idé men det fanns bara ett problem. jag hade ingen aning vad jag skulle ha för motiv. Jag börja kolla igenom vad jag hde gjort för att se om jag hittade någon insperation och då la jag märket till att alla kändisar hade en tavla och en spegle. Ja alla förutomDanny så det blev danny jag skulle jaga en ny tavla på. Jag och min lärare kom på att man kunde ju trycka en bild på glaset och sen skära ut den i form av en blomma.

Det tog längre tid än jag trodde att göra det men med bara två veckor kvar så var den klar och den blev så sjukt bra.

 

Den var så bra att jag inte visst o jag skulle behålla den själv eller om Danny skulle få den.


Men tillslut kom studenten och jag hade nu 6 tavor jag skulle ta hem och 5 speglar. Det blev en hel del tavlor när jag la undan dom. Jag visst ju att jag på något sätt måste ge alla killar sina tavlor.


Robin Stjernberg vaer först ut att få sin spegel. Redan i sluter av Juni 2013 så fick ha den när han var på besök i Göteborg.

Här har vi en förvånad Robin som kollade sig själv i spegeln. Han var även så snäll att han tog med sig tavlan som var till Linda Jägreström. Jag menar det var ju inte så lätt för mig att ta mig till Stockholm för att ge den till henne personligen.


Sen i slutet av sommaren så var Danny gäst på Lotta på Liseberg och självklar var jag där för att ge han sin spegel. JAg hade med mig tavlan på han och jag ville ju ge han den men alltså den var ju så fin så jag kunde inte det. Men han signerade den i alla fall så nu är den signerad och hänger på mitt rum. Jag ser den varje dag innan jag ska sova.

 


Jag hade bara kvar Eric nu och jag var ju klar med hann först av alla och redan då försökte jag få tag i han och kunna ge han den men ja det var värkligen inte lätt men för ca 2-3veckor sedan så såg jag att han skulle komma till Göteborg så jag gjorde allt som stod i min makt för att ta mig dit. Och ja i dag var det den där dagen. JAg åkte dit coh träffade han. Jag köpte till och med en skiva för att träffa han. Jag menar jag var så sjukt nära att ge den til han sp jag kunde ju inget annat än att göra vad som krävdes för att träffa han.


Jag vet kvaliten suger värkligen men skit samma. Jag har ett hyfsat bra ljud på det och man ser ju vad det är.


Alltså jag tror inte ni förstår kännslav som jag hade då jag stod där framför han och fick förklara vad det var. Han öppnade ju till och med lådan för att kolla på speglarna. Och tavorna var så fian tycket han. Alla runt omkring mig frågade saker om dom.

Det betyder mycket för mig att höra att dom gillade det. Thomas (Eric Saades maniger) och alla andra runt om kring frågade så mycekt saker och gillade det.

   

Alltså denna dagen är en stor sak som jag kommer bära med mig då detta är ett bevis på att om man värkligen försöker så kommer man lyckas. Jag har försökt att ga tavlan vid 3 tilfällen förr men alltid fått nobben eller att han inte äns kom. Jag tog till och med med dom till Stockholm i August i år då han var nominerad till en Rockbjörn. Men Jag fick sedan reda på av Linda att han inte äns var där så ja, jag hade med mig dom i onödan. Men i dag lyckades jag ändligen. Det tog ju mig bara 1,5 år.

Och med detta inlägget så förevigar jag nu hela den resan från en tråkig uppgift i skolan till att kändisar som Eric Saade, Robin Stjärnberg och Danny Saucedo har saker gjorda av mig.


 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards