linneawinroth

Alla inlägg den 7 november 2016

Av linnea winroth - 7 november 2016 18:37

Det hela är ett stort skämt egentligen. Men ni vet min telefon. Den som jag lämade in i under Fredagen. Den som dom inte hittade något fel på. Det är fruktansvär konstigt att dom inte lyckades återskapa problemen som jag ser varej förbanande dag sen i Fredags. Jag lydde till och med deras råd att nollställa den till farbriks inställningra. Vad hände? Jo allt försvann i min mobil, alla bilder, låtar, appar och viktiga annteckningra. Då frågar säker någon där ute "Men Linnea du säkerhetskomoierade väll allt innan du nollställde den?" Och ja det gjorde jag men dom på Lan-Masters (dom som reparerar appel produkter) dom trodde att det junde vara en bugg i telefonen. Och att jag då skulle nollställa den och se om det blev bättre. Om det skulle bli bättre så fanns då antagligen buggen med in det jag säkerhetskopierade. Så jag skulle inte lägga tillbaka allt från min senaste säkerhetskopiering. Men nu en helg senare så har mobilen flippat ut fullständigt. Den har samma problem som innan med att skärmen låser sig, blir vit, tutchen slutar fungera och det ser ut som att bildskärmen har krachat varej gång jag stänger av den. MEN det har förutom allt det där börjat stänga av musiken helt utan annledning. Jag kan vara ute och gå coh lyssna på något och sen får den för sig att bara pausa det. Så jag måste sätta på allt igen. Och nu i dag har min bluetooth fått frispel och väljer själv när den vill fungera eller ej. Och jag som annvänder trådlösa hörlurar för tillfället blir väldigt irriterad av att den inte alls vill sammarbeta med mig. 


Så vad har jag gjort åt saken då? Jo jag gick till Telia. Ärligt talat tycker jag synd om killen som fick ta hand om mig. Jag berättade mina problem och han kom ihåg mig sen sist jag var där och han frågade hur det gick. (Skulle jag vara där om det hande löst sig?) Jag berättade om att den börjar balal ut och att jag kräver att dom lösre det. Han sa att dom kan skicka in den men då blir jag av med mobilen i minst 3-4 dagar. och jag sa att jag behöver den till jobbet ås mitt jobb ligger där i. Han sa att om dom har någon lånetelefon så får jag självklart låna den. Och bara för att vara ännu jobbigare så har jag en app i mobilen som ändast stöds av apple produkter. Jag kan alltså inte ha något anant än en IPhone. Och dom hade ingen iphone att låna ut. 

Men han skulle ringa runt till andra butiker i närheten och se om dom hade någon iphone jag kunde låna. 

Han vågade inte lova något men han skulle försöka. Jag var snäll och tackade och gav dom mitt nummer så dom kan kontakta mig när dom hittar någon. Men enligt mig har dom inget val. Dom måste bara lösa det då min mobil inte är mer en 6 månader gammal. 

Fördelen med att lämna in den på Telia är att dom garanterar att jag får en ny varesäg dom lyckas hitta felet eller ej då min garanti fortfarande gäller. Så gör dom inte om man själv går till reparatören. Dom byter bara ut telefonen om dom lyckast hitta felet. Så nu får jag bara sitta och vänta på att dom ska höra av sig. 


Men vad har jag ananrs gjort i dag då? Jo jag har varit på Starbucks och fixat med lite att göra saker som jag var tvungen att fixa med. Bland anant har jag bokat en tågblijett till mig hemresa i slutet av månaden, svarat på lite mail som jag fått samt renskrivit lite papper jag har OCH pluggat lite kassa systen och sånt som jag behöver nu inför Stockholm Filmfestival.


Jag var till och med på det humöret i dag att baristan på Starbucks fick välja min drick i dag. Det blev någon pumpa latte med vit mocka i. Ärligt talat fattade jag inte riktigt vad det var men den var helt okej. Den smakade mer kaffe än vad jag är van vid men den var inte äcklig för det. Han blev nog glad då han sällan får exprementera så mycket som han fick göra i dag. Eller det var åtminstonde vad han sa. 


Och som pricken över i:et. Vet ni om att jag har tappat bort min eltandborste i flytten förra veckan?......inte?..... Nej men det har jag lyckats göra och jag har letat igenom hela förbanande rummet efter den. Och innan ni frågar eller äns tänker tanken. Jo jag har borstat tänderna. Jag har som tur är en vandlig "Manuell" tandborste. Så jo jag har borstat tänderna denna veckan. Men nu i kväll när jag för typ 30gången rev ut allt i rummet så hittade jag den. Den låg längst ner i min stora backpacker ryggsäck. Gömd i ett facka jag inte äns visste att jag hade. 

Så jo denna dagen blev väll ändå rätt bra. Eller den blev okej.

Men två saker som gjorde min dag betydligt bätte är dessa sakerna: 

När jag var inne i stan i dag så bara av en slump kollade jag upp mot humlegården när jag var på väg till cafet. Och det var en så härlig syn då det var så kallt att det rök från min munn, solen lyckade titta fram dom få sekunderna som jag behövde för att ta en bild och man såg frosten på träden. Med andra ord fyldes jag snabbt av värmen från kännslan av att jag bor i en fantastisk stad som är så fruktansvärt vacker alla tider på året. Tänk så mysigt det kommer bli lite närmare jul när granarna kommer upp, ljusslingorna lyser och snön ligger i drivor. Kan kanppt bärja mig tills det händer. Men jag måste bara säga att det är inte okej att ta fram granen innan Lucia den 13 December. Innan dess vill jag inte se varken granar, julpynt eller lysande ljusslingor. Snö är okej men då ska det vara snö och inte slask som smälter bort fortare än den kom.


Men nu till det lite motsägelse fulla i detta. Jag vill som sagt inte se julpynt än. Men det finns ju butiker som har börjat. Alla i olika utsräckningar då det finns dom som har pyntat super mycket och dom som har pyntat lite. Exempel vis har Arlanda redan tagit fram sina granar medans Starbucks bara har tagit fram pepparkaks latten. Men i dag när jag kom dit så hade dom lyckats ta fram sina kransar. 

Och konstigt nog så dog jag inte av deras julpynt. Den är ju faktiskt fin. Jag gillar glittret och att den är just guld silvrig gjorde nog det lite bättre. Så jupynten på Starbucks får en tummen upp av mig trots att det är över en månad kvar till Lucia. 

 



Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards