linneawinroth

Alla inlägg den 20 november 2016

Av linnea winroth - 20 november 2016 14:23

Ja i dag är det finalen på den 27:de upplagan av Stockholm FIlmfestival. Och i och med att det är sista dagen så har många främst dom på kontoret börjat pusta ut då vi i stort sett har rott i land denna festivalen med. Själv lägger man i en exta växel och är exta glada och snälla för vi har inte paserat mållinjen än. Men när jag öppnar dörrana vid 23:00 i kväll då kan jag pusta ut. 


Men det är trots allt finladagen så jag kan faktiskt summera hela Festivalen. 

Jag har ju jobbat konstant sen förra Onsdagen. (Den 9 Nov) Och det har varit fantastiskt roligt även om jag var helt slut i går och inte kunde pussla ihop något vettigt. Men trots att vi varit få på biograferna, tekniken har strulat fruktansvärt mycket och gäster har klagat så har allt varit hanterbart och jag har vikt mitt liv till detta projektet som sorgligt nog tar slut i dag. 

Men jag måste ändå passa på att tacka två personer som har varit mina sidekicks denna veckan. Nej jag måste tacka alla som varit med och jobbat för att få alla besökare så nöjda och glada det bara går. Men främst Ylva och Fabian. 

Ylva har varit min kassaansvariga på dom flesta av mina pass och Fabian som egentligen jobabr för en av våra stora sponsorer Plejmo. Ylva har varit en klippa som jag alltid har kunnat lita på och som ryckt in när jag behöft förstärkning. Trots att Fabian inte jobbar för oss har han bidragit med så mycket energi och stöd som det bara går. Jag tror inte det är mnga som vet att han inte jobbade för oss. För alla antog att han jobbade för oss med tanke på vad han gör. Han kan svara på frågorna och han hjälpe rmed glädje till att lösa alla oförutsedda problem som kunant uppstå. 


Men jag måste för typ 50 11 gången tacka er två för att ni hjälpte mig i Fredgas kväll. Ni hjälpte mig att täcka upp på biografen så att jag kunde gå på prisutdelningen. Utan er skulle jag aldrig fått gå dit. Jag vet att dom är lite trötta på att jag tackar dom hela tiden men så är fallet. Så om ni två läser detta så tackar jag åter igen för att ni gjorde Fredags kvällen möjlig för mig. Det låter så sjukt att en sådan liten sak som en prisutdelning blir så stort för mig. 


Och tack vare Stockholm Filmfestival så har jag fått två fantastiska vänner som jag aldrig skulle fått lära känna annars. Så för mig har denna perioden inte enbart gett mig erfarenheter och fått visa vad jag går för. Det har gett mig minnen och vänner för livet. Och med tanke på att vi har jobbat så intensivt så har vi hunnit bygga band och kommit varrandra närmare. 


Det är därför lite jobbigt att det i dag tar slut. För vad ska jag göra i morgon? När jag inte längre har en biograf att gå till och inte kan ringa varken Ylva eller Fabian och be dom komma. 

Vi ska nu ta vänskapen utanför jobbet och där öppnas en helt ny värld där vi kan göra så sjukt mycket. 

Så i dag när jag ska gå till jobbet gör jag det med en liten klump i magen för jag vet att jag kommer vara "Själv" utan mina vapendragare. Både Ylva och Fabian gjorde sina sista pass i Fredags. Det är bara jag som krigar vidare dessa dagarna. 


Men gud vilket långt inlägg detta blev. 2/3:dje delar av inlägget är ju bara till för att tacka och på något sett upphöja dom. 

Jag ska sluta med det nu och gå vidare till något helt annat. Jag tror jag redan har tapapt alla mina läsare men om det finns någon som orkar läsa allt så bytar vi ämne nu.

_________________

Till något helt annat! 

Jag har några timmar mitt på dagen som jag är ledig då jag har avslutnings passet. 

Det betyder att jag i dag fått vila lite. Och i morse så pratade jag med mamma och hon informerade mig om att dom har spolat isbanan i kungsträdgården. Det leder vidare till att julen är på ingång. Jag vet att är ett tag kvar men id ga är det den 20:onde och det betyder att det är 34 dagra kvar till julafton. All julpynt och julskyltning är i full gång. Så jag packade väskan och åkte in till stan. Och ärligt talat var jag som ett barn på julafton när jag såg isbanan på Kungsträdgården. Jag ahr längtat så fruktansvärt länge på det. Så från och med i morgon kommer ni alla kunna hitta mig på isen för jag tänker bosätta mig där. 


Så först jobba i dag och i morgon drar jag med mig Ylva så ska vi åka skriskor. Så..... Nu har jag nog fått berätta allt jag velat säga men inte orkar eller haft tid att säga under denna veckan. Ber om ursäkt om jag inte har skrivit så mycket vettigt under veckan och ber om ursäkt för att ni i stället måste läsa denna roman i slutet. 

Men ärligt talta jag har inte tvingat er att läsa hela. Ni kunde slutat någon stans där uppe.

Men i morgon går allt tillbaka till det vandliga där jag ska försöka att blogga regelbundet och inte skriva romaner i varje inlägg.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards