linneawinroth

Alla inlägg den 11 december 2016

Av linnea winroth - 11 december 2016 19:26

Inte det bästa rubriken kanske men ärligt talat så är jag nog en ganska lätt person att ha att göra med. Jag är nog en sådan person som när jag hittar något jag gillar eller tycker om så gör jag det tills det blir tråkigt och jag tröttnar. Eller ja jag gör det tills jag fått nog och sen lägger jag det på is för att sen 6månader senare komma tillbaka till det. 

jag har många exempel på det.


Exempel 1: Bibloteket

Ja där satt jag till en början varje eftermiddag och skrev i mina böcker. Det gjorde jag i kanske 5 månader. Jag satt på biblotekte så ofta jag bara kunde och skrev. Vad hände i sommaras? Jo jag började ta morgon promenader och då hittade jag till Stureplan och Starbucks.


Exempel 2: Starbucks

Där började jag hänga när jag behönde lite miljö ombyte från mitt biblotek. Och för att jag ofta gick förbi där när jag hade varit ute och gått. Det slutade med att jag under 2 månader nästan enbart var där och skrev. Och jag satt där kanske 5 timmar om dagen. Så det blev en hel det tid där men vilka härliga personer man har lärt känna när man har sutti där. Vad hände nu i November? Jo jag hade inte tid att gå dit och när jag väl fick tid över så var jag någon annan stanns. 


Exempel 3: Mitt skrivande

Mitt skrivande har jag hållt på med i 6 månader. Jag har alltså konstant i 6 månader alltid gjort något med färgpennor. Allt från att göra en egen kallender för år 2017-2020 eller skriva mina noveller eller göra en Bullet journal. Super kul men precis som för Starbucks så fick jag lägga det på is när jag jobbade så mycket under November månad. 


Så alla dessa sakeran har jag gjort under en lång period och det har avrit riktigt kul. Men det som alla tre sakerna har haft gemensamt är ju att under November månad hade jag inte tid med det då jag jobbade så mycket. Bland anant med Event och Stockholm Filmfestival. 

och nu till det som är så typiskt mig. Jag trodde att jag bara kunde ta tag i det igen efetr denna pausen men gnistan och drivet fanns inte där. Jag har liksom ingen ny ide som jag borde genoföra. Ingen ny historia som jag borde skriva eller något nytt citat jag vill skriva in i kallendern. Därav är suget efter cafe eller bibloteket inte heller så stort. 


Så vad är då min nya syselsättning? För jag menar jag har väll ändå något driv kvar och vill väll pröva något annat under tiden som iden och fantasin kommer tillbaka till mig så jag kan fortsätta skriva. 

Det är väll klart att jag har fastnat för något. Så det som jag just nu har snöat in mig på är ju skridskor. Det är just nu skridskorn som får mig att vilja ge mig ut varje dag. 

Varje dag vaknar jag med en glöd och energin att bara åka till Kungsträdgården för att få åka. Även om det bara är någon timme så är det så härligt att vara ute, träffa andra som åker och få motion men framför allt försöka lära sig något nytt. 

Därför har jag satt upp ett mål att jag ska kunna göra något kul på skridskor innan säsongen är slut. 

Mitt mål är att jag vill kunna åka baklänges samt något litet hopp. 

Och trots att jag jag sen den 21 Nov har varit där och åkt så har jag en bra bit kvar. Men jag har även kommit en bit på vägen. Och det är just det som driver mig lite nu. Vinnar skallen innom mig vill ju åtminstomde försöka klara uppgiften. 


Därför är och kommer det blir mycket skridskor på bloggen och även i mitt liv. Det är där jag vill vara nu då jag verkligen vill klara det. 

Varför säger jag detta egentligen? Jag vet faktiskt inte men jag behövde väll bara skriva av mig lite.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards