linneawinroth

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av linnea winroth - 15 oktober 2016 21:49

Jag kan säga redan nu att dett kommer bli ett riktigt rörigt inlägg. Så försök att inte tappa bort er. 

Jag sov till 11 i dag. Fattar ni 11! Men jaja vad ska man göra? Jag började morgonen med att nästan studsa ur sängen och klä på mig. Haha vilket skämt.... nej men jag tog mig upp och klädde på mig och sen gick jag på en kort promenad innan frukost. Jag menar verkligen en "Kort" promenad. Den varade i max 15 min och då pratade jag med pappa typ hela tiden. Sen gick jag hem och packade min väska. (Precis som vandligt) Men i dag försöket jag verkligen packa den lättare. Det gick väll hyfsat men med tanke på att datorn och laddaren alltid ska vara med så blir väskan lätt tung ändå. 

Men jag åkte tillsut in till stan. Senare än vandligt, eftersom jag sov så länge så hamnade jag fort efter. Jag brukar vara i stan senast kl 11 och i dag avr jag där runt 12:30. Men ja jag gick runt lite. Tog mig bort mot gammla Stan, genom Gallerian, förbi Drottinggatan och bort till Hötorget där jag satte mig på Akademibokandeln någon timme för att äta frukost som dagen till ära blev en macka. Men efter att akademibokandeln började fyllas på med folk som precis som jag hade tanken att sitta där och jobba/ plugga eller vad dom nu höll på med så packade jag ner datorn och började gå runt igen. 


Jag hade sagt till mig att inte sätta mig på Starbuck men jag hamnade där tillslut ändå efter att ha gått bort till Östermalm och genom Humlegården. Men tur var väll kanske det för i dag har jag insett lite saker. Ärligt talat vet jag inte om jag vill berätta om vad det är jag har kommit fram till men får väll säga att jag har kommit på hur jag vill ha saker framöver. 

Jag har länge relaterat till en spegel. Och ärligt talat trodde jag att det var slut på det när jag nådde botten med det. Fram tills i dag då jag märkte att den har fått nytt liv. Sen har jag alltid tagit horoskop och sånt med en nypa salt men dessa dagarna har det verkligen stämt. I dag var jag psykiskt sätt långt borta i en "drömvärld" för jag märkte att jag på något sett tappade fattningen om nuet och bara fokuserade på saker som för stunde känndes viktiga för mig. Och när jag sen på något sett blev avbruten i mina tankar så insåg jag vad det var jag hade lyckats åstakomma. Jag hade liksom fått ner alla mina tanka roch ideer på ett papper oså nu kan jag liksom se dom klart och tycligt och till och med genomföra dom så att drömmarna blir verklighet. 

Men jag har också kommit fram till att när jag äntligen har hittat tillbaka till en frizoon så vill man ju gärna kunna komma tillbaka. Och det är precis som i gaderoben i "Narnia" filmerna. Om du letar efter Narnia så finns den inte, den finns bara för dom som inte letar. Och det är precis så det är. Jag har försökt att hitta tillbaka till min lilla frizoon och då har jag aldrig hittat den. Jag har varit nära men aldrig kännt att "Det är HÄR den är" innan jag slutade leta. 


Så jag gick hem med en kännsla som var väldigt härlig och lite ovan. Det var som sagt ett tag sen jag kännde mig så här. Till det bättre får jag ju säga. Men efter att jag fått hjärtan på min kaffemugg och sen gå och köpa mat det fanns någon som pratade med mig. Ja det fick mig att le. Det är verkligen dom små sakerna som gör det. Det ända dom gjorde var att ge mig en komplimang om mitt hår som sen blev en diskution. 


Och nu några timmar senare sitter jag hemma i soffan och bloggar. Efter att ha ätit och sett på en film. Jag sitter och funderar på var jag borde börja någon stanns. För jag har nu koll på vad jag vill och ska gör, nu ska jag bara börja i någon ände. 

Men det får bli i morgon. Då ska jag sätta mig ner och kolla igenom papperan och på något sett börja årdan upp det. 

Dagens rosa sak blir min mobil. Ja mitt mobilskal är ganska smutsigt men det är för att mina byxor färgar av sig. Men det gör inte så mycket för jag har sällan hela mobilskalet på då det går att sära på det. Så jag har egntligen bara själva skalet på och sen lägger jag "Plånbok" delen i väskan för att jag ändå måste ha med mig alla kort när jag går någon stanns då det är allt från visakort, körkort till SL kort och bonuskort.

 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards