linneawinroth

Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av linnea winroth - 31 oktober 2016 21:45

Resan hem gick inte som planerat för någon av oss men vi alla tog oss hem. Vi började dagen med att boka biljetter till Melodifestivalen 2017. Sen gick vi till tåget osm tog oss till flygplatsen. På plats på flygplatsen började jag bli lite orolig i kroppen. Jag flyger ju på egen hand och ska ta hand om mig själv medan dom andra är 8 personer som håller i hop. Grejen var jag vet av erfarenhet att Italien brukar strula. 

På väg ner till Italien var planet från Arlanda försenat men det flög i in rejält och var framme 30 min innan utsatt tid. Men då vi inte fick tillstånd att landa fick vi cirlulera över vattnet en stund. Väl nere på Roms flygplats så fick vi vänta på trappan och sen bussarna in till flygpltsen. 


Men i alla fall så blev mitt plan till Berlin 1 timme sen. Så när vi egentligen skulle börja gå ombord så kom vårat plan in. Så vi fick vänta på att dom skulle tömma planet, sen städa och göra iordning det för våran flight. Så när vi egentligen skulle ha lyfft fick vi gå omobord. 35 min senare fick vi gå ombord och sen dröjde det yttligare 25 innan vi var i luften. Och det som gjorde mig orolig var att mitt nästa flyfg från Berlin till Stockholm skulle gå 40 min efter våran beräknade landling. Jag insåg redan när jag väntade i Rom att jag skulle missa mitt plan. Och man är gansla liten när man reser själv i ett främmande land och speciellt när jag inte känne rmig säker med språken. Och under hela flygturen till Berlin frågade folk om vi skulle hinna med nära plan. Flygpersonalen visste inte mer än att planet till Stockholm skulle bli 10 min sena. Så deras sista direktiv var att tiden var ändrad från 16:25 till 16:40. Så när vi gick ner för landling bad dom om ursäkt för förseningaran och bad oss som missat våra flyg att ta kontakt med personalen i ankomsthallen. 

Men som tur var så hade mitt plan fortfarand einte lyfft så vi var 7 personer som sprang till nästa gate. Då stod det att planet var försenat ytteligare 45 min. Kl 17:45 fick vi äntligen gå ut på startbanan och sen lyfte vi. OCh eftersom vi var riktigt sena så flög vi in en hel del tid. Så jag kom på svensk mark kl 19:30. Bara en timme senare än beräknat. 


Samtidigt som jag var i mitt kaos på flyget till Berlin så var resten av gruppen i Mûnchen och dom hade inte heller tur. Deras plan skulle ha lyft 19:10 men det blev försenat till 20:30. Så ingen av oss fick en smidig flygning hem men gud va skönt det var när man gick igenom "The Hall Of Fame" här på Arlanda. 

Jag har aldrig sett Stocholm från åvan och aldrig på kvällen. Men man såg en hel del, Balnd annat Tele2 Arena där det var något evenemang och Globen som lyste lila, En bit bort stod Stocholm skoltt och lyste och sen på holl kunde jag se Friends Arena lysa.  

 

Men nu är jag hemma och ska sova. I morgon börjar flytten till nästa ställe.


Jag avslutar nu den rosa månaden med en bild på min väska.

 

 


Av linnea winroth - 31 oktober 2016 13:22

Denna lilla mini semester gick fruktansvärt fort. Nu är vi på väg att lämna Rom med alla sevärdigheter och jordbävningar som varit här.
Jag har nu sagt hejdå till alla och går på mitt håll till min gate medan dom andra fortsätter till deras gate. Jag ska nu flyga till Berlin där jag har 40 min till nästa flyg som sen tar mig till Arlanda och mitt älskade Stockholm. Dom andra ska till München och där har dom 3 timmar till nästa flyg som tar dom till Landvetter och Göteborg.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards