linneawinroth

Alla inlägg den 22 oktober 2016

Av linnea winroth - 22 oktober 2016 23:09

Har jag sagt det? Vet ni verkligen hur bra det käns just nu? Och NEJ jag är inte kär.....eller jo kanske.... eller? 

Nej jag är inte kär men jag är "High On Life" Alltså denna veckan har verkligen bara gått uppot. 


Så för er som har missat det. Om ni nu mot all förmodan inte läser hela min blogg. (Hur kan man inte det, liksom?) 

Dom senaste två veckorna har gått från helt okej -> super piss -> euforisk. 

Korta drag, jag har sökt bostad och fixade det på bara 2 dagar, fått ett erbjudan om jobb på ett IT företag som är minst till årsskiftet, där jag själv får välja hur mycket jag vill jobba OCH nu har jag Stockholm Filmfestival att se fram emot. Så att gå från förra veckan då jag ärligt talat börja tvivla på allt och kanske ge upp och flytta hem igen till att få så mycket att göra så jag börja tvivla på när jag ska hinna sova. ;)


Jag började på It företaget i Onsdags och har redan hunnit:

* Uppdatera 277 HP datorer

* Stöld märka 20 Ipads

* Registrera 80 datorer (märket var oklart)

* Packar upp 273 hårddikar 

* Sorterat 269 laddare

* Packat upp 269 tanjentbord

* Packat upp 269 USB adaptrar


Och på Måndag väntar en ny hög med datorer. 

Men ny tillbaka till  IDAG!

Jag var på utbildning mellan 12-14:30 inför mitt jobb med Stockholm Filmfestival då jag kommer vara biografannsvarig. Mellan den 10-20 November ska jag bosätta mig i en biograf och ha hand om ett team på ca 5-15 personer.

Det är jag och ett team på 24 personer som kommer vara annsavriga och under oss har vi några 100 volontärer. 

Jag är fruktansvärt förväntansfull och kan inte vänta på att få börja jobba. Men det är ca 2,5 veckor kvar och jag har en hel del som ska hinnas med innan dess. Dels har jag i dag fått ett hefter med manualer inför typ allt som jag ska ha koll på under festivalen. 

Så det känns lite som att gå i skolan igen då jag har en del sake rjag måste plugga in nu så att jag har allt i skallen och inte på pappret. Så det är kanske bra att jag har några veckor på mig. Men något som var riktigt roligt var att mina blivande kollegor är riktigt härliga och jag kommer verkligen trivas me dom.


Men redan nästa vecka börjar perioden av total kaos. Jag ska hinna med ett hav av saker på så lite tid som det bra går.

Nästa veckans schema ser ut såhär:

Måndag: 8-17 Jobb på IT företaget

Tisdag: 12:30-20:30 Event i Nacka

Onsdag: 6:30-17:30 Event i Nacka, 18-22 "Kick off" med alla Biografannsavriga

Torsdag: 6:00 ska jag SENAST vara på Arlanda för att flyga till Rom

Fredag: ROM

Lördag: ROM

Söndag: ROM


Och innan jag åker till Rom ska jag hinna packa resväskan till Rom OCH börja packa ner allt annat inför flytten som är den 1 November. När jag sen är tillbaka i Kista blir det jobb varje dag på IT företaget fram till den 9:onde November då nästa event är och sen dagen efter är det filmfestivalen och när jag sen slutar den 20:onde så blir det ingen vila för sen är det en ny vecka den 23:dje och då blir det till att gå tillbak till IT företaget. Så i November har jag 4 lediga dagar den 5-6 och den 26-27. Så nu först några mysiga dagar i Rom och sen kör vi årets intensivaste period. Men Jag ska verkligeninte klaga för jag gör ju bara roliga saker och jag får en chans att visa vad jag går för och får även vara i en miljö som jag trivs fruktansvärt bra i. 


Men vad har jag ananrs gjort i dag då? Jo efter utbildningen hade jag följe med en av kollegorna (har glömt hennes namn) men hon var super och efetr att ha pratat med henne i minst 30 min så gick jag till Starbucks och satte mig där och börja läsa våran handbok och alla manualer. Sen gjorde jag även lite anant men vid 19:00 åkte jag hem för att se på "Så Mycket Bättre" Jag brukar inte gråta men i kväll gjorde jag det. Det var ruskigt bra så denna hösten kommer bli riktigt bra med många bra låtar.


Dagens rosa sak är väll inte så otippat med tanke på avd jag har berättat om.

Mina understrykningspennor som just nu glöder. Jag annvänder det till allt känns det som. Men det är så jag vill ha det. Sätt färg på världen. 


Och slutligen vill ni ha musik tips? lyssna på Jill och Dannys tolkningar av Tommy Nilssons låtar. 

 

  

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards