linneawinroth

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av linnea winroth - 27 oktober 2016 19:45

Nu har alla samlats på flygplatsen i Rom. Jag var sist och efter lite förseningar vid starten i Stockholm kom vi iväg 10 min senare än beräknat. Men vi hade medvind till Rom så vi fick kretsa övet vattnet precis utanför flygplatsen i Rom då vi inte fick komma ner tidigare. 

Men vid 12:00 så fick jag äntligen krama om alla. 

Sen tryckte vi in alla i en minibuss och åkte en bit ut från stan till lägeheten. Sen var vi precis som vandligt, ett organiserat kaos när alla skulle välja sovrum. 

 

Så efter att vi kommit till ro och vissa fått sova några minuter så tog vi oss alla ut för att äta samt handla frukost till i morgon. 

Vi hittade ett litet ställe som var som en liten bufe där man fick välja avd man ville ha. Sen betalade man typ beroende på vikten. 

Och på vägen tillbaka till lägenheten tog vi vägen om affären. Det blev en hel del handlande men kul när alla stormar in och går runt i alla gångar och skämmer personalen. 


Väl hemma slockade några av oss medan dom andra kollade datorn, satt och pratade med både vin och ölo handen. Så med andra ord blev det en riktigt bra första dag här.

 

Dagens rosa sak blev från frukosten på Arlanda.

Slutligen så kommer en bild på soluppgången åvan målnen precis utanför Göteborg.

Nu ska ja sova då vi ska upp tidigt i morogn och göra Rom osäkert.  

 

Av linnea winroth - 27 oktober 2016 07:38

Det blev inte mycket sömn i natt, vilket jag visste. Men nu är jag på Arlanda och väntar på mitt flyg. Det har hunnit hända lite nu på morgonen. Först och främst så var det precis att allt gick ner i väskan. Jag fick lite panik för att jag inte riktigt fick plats med allt ja g ville ha men det löste sig ändå. Sen började den lite meckiga resan till flygplatsen. Enklaste sättet att ta sig ut till Arlanda är ju med flygbussarna eller med Arlanda Express. Flygbussarna gick inte några bra tider och Arlanda Express går från Central Stationen och det blir en omväg. Då tänkte jag ta pendeln till Märsta och sen buss sista biten bar för att slippa att betal inpasserings avgift. Men då det inte gick någon buss från kista till pendeltåget i Helenelund fick jag ta en buss till Sollentuna. Och självklart var bussen försenad så fick vänta i Sollentuna i 30 min och då var det tåget mot Uppsala. Jag vågade inte vänta på pendeln till Märsta som planerat så jag tog tåget mot Uppsala den stannar ju vid Arlanda, så fick betala inpasserings avgiften på 120kr.
Men det tanke på att mitt jobb betalde min taxi till Globen i går som gick på nästan 500kr så kunde jag ju betalat 120kr. Hade ju inget val för annars kommer man ju inte in på Flygplatsen.

Men i alla fall så är jag nu på plats. Jag har tagit mig igenom passkontrollen och säkerhetskontrollen. Visserligen 30 min senare än tänkt men självklart hade jag med det i mina beräkningar så jag såg till att har 40 min extra utifall det skulle bli förseningar.
Men nu är jag här 2 timmar tidig så då passar jag på att ta en frukost juice på "Joe & The Juice"

Så medan jag sitter och njuter av min juice så är resten av gänget på ett plan från Landvetter till München. Där dom ska mellan landa i ca 90 mininnan dom flyget till Rom. Dom hinner alltså mer än halvvägs innan jag ens hinner börja. Dom började redan vid 3:00 i natt då dom körde till Göteborg och jag började vid 5:00. Men trots att jag tar ett direkt flyg så kommer jag fram en timme efter dom. Men vad gör väll det? Kunde varit mycket värre.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards