linneawinroth

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2016

Skönt med medvind i nedförsbacke

Av linnea winroth - 18 oktober 2016 19:51

Det stämmer det pappa sa: "Det är riktingt skönt när man har medvind i nedförsbacke" 

Kan detta dygnet blir mycket bättre?........ Ja det kan det säkert men inte för mig.

Precis som jag skrev om förra veckan så var jag på ett möte för ett kommande projekt. Och jag kan nu äntligen berätta vad det var. Jag ska nu vara med under "Stockholm Filmfestival". Dom sökte volontäret men även 7 st Biografannsvvriga. Och som ni säkert vet så jobbar ju volontäret idiellt och gör det alltså gratis. Men Jag fick nu den stora äran att bli biografannsvarig och kommer därför få en liten lön. Så jag ska alltså få bli teamledare för ca 30 st och det ska bli såååå sjukt kul. 

Jag fick mailet i går runt 16:06 men jag hade inte fått någon notis om det så när jag gick in på datorn efter att jag bloggade i går hittade jag det. Och då skrev så fint om mig. "Jätteroligt att du är intresserad av att vara biografansvarig på filmfestivalen. Jag tror positionen kommer passa dig perfekt! Hoppas att du är lika taggad som vi är!

Haha så i går när ag la mig så var jag sådär barnsligt glad och eftersom det var sent så visste bara mamma om det och jag tänkte berätta om det för er andra i dag. 


Sen i dag när jag var på väg in till stan för jag hade läst att Gallerina firade 40 års jubleum och att det skulle vara underhållning där i dag. När jag höll på att packa allt så ringde mobilen.


Samtalet löd i stora drag såhär:

- Hej Linnea det är ..... från Lernia. Jag är kolega till Anita. Din chef.

* Hej ....

- Jo Anita tipsade mig om dig då hon sa att du var teknisk och jag har en kund här som skulle behöva hjälp med att instalera nya datorer.

* Eh.. okej?

- Det är egentligen från och med i dag och veckan ut, men skulle du vara intresserad av att jobba med det? Företaget ligger i Rosesberg och det är på dagtid någon gång mellan 8-17. Skulle du vara intresserad av det?

* Ja det skulle jag vara.

- Bra då ska jag ringa företaget och prata med dom så återkommer jag snart.


Sen la vi på och jag fick lite panikartat ändra mina planer och göra mig klar för att åka till Rosesberg. 

5 min senare ringer dom upp igen.


- Hej Linnea, det är jag igen!

* Hej på dig

- Jag har pratat med företaget och dom säger att det räcker att du börjar i morgon. Jo föressten om det går bra så vill dom gärna att du jobbar där året ut. Förutsatt att du vill det och kan det. Du pluggar eller jobbar du?

* Jag jobbar, men inte så mycket just nu.

- Va bra, om du då vill så får du vara kvar där året ut, Jo jag sa att det är högre lön va? Och heltid 8-17 måndag till Fredag.

* Oj va bra. Det vill jag hemskt gärna göra.

- Va kul, då skickar jag all information till dig och så får jag önska dig lycka till i morgon.


Så då fick jag ställa om mig igen då jag fick vara ledig i dag med. Jag skyndade mig att åka iväg och smällta allt. Jag kom inte äns utanför dörren innan jag hade berättat det för mamma. Väl i stan insåg jag att jag hade atgit fel på dagen. Det är på Lördag det är underhållning i Gallerina så jag passade på att leta efter ett pennfack till mina pennor. Jag hittade ett lila med "Frost" tema. Och NEJ jag köpte inte det. ;) 

Sen satte jag mig på Starbucks som vandligt och där fick jag ringa bårde mormor och Farmor och berätta dom roliga nyheterna. Främst farmor kan ju inte läsa detta så för att alla ska ha chans att höra det från mig så ringde jag dom. Sen satt jag mest och lät allt smälta över en kopp Pumpa latte och sen på vägen hem fick jag handla frukt och keso då jag hade fått information om att det var lite bökigt att fixa mat på plats så nu har jag gjort matlådor för denna veckan. Sen får vi se hur det blir resten av veckorna då jag har event inbokade OCh filmfestivalen OCH en resa inbokad mend et får vi lösa längst vägen. 


Och eftersom allt verkar lösa sig till det bättre så får mina hörlurar representera mig i dag. 

Vad kan jag säga om dessa då? Jo ett par riktigt bra hörlurat som precis som min rosa laddare är något jag alltid har med mig i väskan. På så sätt kan jag alltid lyssna på musik och har alltid med mig något rosa. Som påminner mig om vem jag är om jag någon gång skulle glömma bort det. 


Men nu får jag förbereda lite inför i morgon då jag får ställa klocka igen. Det var ju nästan 3 veckor sen sist men jag är så taggad för det.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.     Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in...

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.    Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.    Såhär ska det se ut när allt är k...

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.    Nu på kvällen har...

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19


Hej  Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?  Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likan...

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum. Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt. I torsdags så åt vi den första frukosten och gasl...

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards